آنچه در مورد آقای جابز نمی‌دانید

آقای جابز دوران کودکی سختی را در مدرسه گذراند و چندین بار از مدرسه اخراج شد. او در سخنرانی‌ها کاملا حرفه‌ای بود اما از بیماری خوانش‌پریشی یا عدم تلفظ صحیح کلمات متن رنج می‌برد. …

آقای جابز دوران کودکی سختی را در مدرسه گذراند و چندین بار از مدرسه اخراج شد. او در سخنرانی‌ها کاملا حرفه‌ای بود اما از بیماری خوانش‌پریشی یا عدم تلفظ صحیح کلمات متن رنج می‌برد. مشاهیر زیادی وجود دارند که مبتلا به این ناهنجاری هستند اما این بیماری باعث شد او به دلیل خواندن نادرست کلمات بارها از مدرسه اخراج شود. همین موضوع او را به خطاطی علاقه‌مند کرد و در نهایت دارای خطی زیبا شد. شاید وجود این ضعف را ‌بتوان به عنوان یکی از دلایل توانایی بالای او در سخنرانی‌ها و ارایه‌ها دانست. مهارت او در خطاطی به طراحی فونت‌های زیبای اپل در نسخه‌های اولیه کمک زیادی کرد و یکی از دلایل جذب افراد به سوی مکینتاش نیز همین فونت‌های زیبا بود. سال‌ها پیش از آنکه جابز به این شهرت جهانی برسد روی نظافت خود دقت زیادی نداشت؛ حداقل در سال‌های اولیه زندگی این‌گونه بوده است. به‌طوری که در زمان اشتغالش در شرکت آتاری به دلیل عدم توجه به بهداشت فردی و بوی بد، او را به شیفت شب منتقل کردند. یکی از معروف‌ترین نکاتی که در مورد استیو جابز وجود دارد، لباس‌های او است که همیشه یک شکل بوده است، او پلیور مشکی کشمیری یقه‌کیپ می‌پوشید که به همراه شلوار جین آبی برند Levis‌ و کتانی اسنیکرز مدل New Balance‌ لباس‌های همیشگی آقای جابز در انظار عمومی بودند. استیو جابز اولین کت و شلوار زندگی خود را در سال ۱۹۷۷ و به‌منظور شرکت در نمایشگاهی در غرب آمریکا خریداری کرد.
در این نمایشگاه از حضور افراد با پوشش غیررسمی ممانعت به عمل می‌آمد و استیو جوان ناچار شد کت و شلوار بپوشد. لباسی که بعد از آن به ندرت بر تن آقای جابز دیده شد. حقوقی که او از شرکت اپل به عنوان مدیرعامل، موسس و رییس هیات مدیره دریافت می‌کرد، فقط یک‌دلار در سال بوده است اما درآمد او از سهام شرکت دیزنی به ۴۸ میلیون دلار در سال می‌رسید. استیو جابز، سال گذشته با داشتن ثروتی افزون بر هشت میلیارد دلار در جایگاه صد و دهم میلیاردرهای دنیا قرار گرفت. جابز در سال ۱۹۸۳ جان اسکالی مدیرعامل پپسی را برای سمت مدیرعاملی اپل دعوت به همکاری کرد که این دعوت او در ابتدا بی‌پاسخ ماند. نکته جالب اینجاست که او حاضر شد در نهایت مدیرعاملی پپسی‌کولا را رها کند و به استیو بپیوندد. استیو جابز یک جمله بسیار معروف دارد که آن زمان برای قانع کردن جان اسکالی به او گفت: «می‌توانی تا آخر عمر آب‌قند بفروشی یا اینکه به اپل بیایی و دنیا را تغییر دهی.»