ده دستور مفید برای سرما خوردگی!

در اینجا ما نتایج تحقیقات انجام شده روی بدترین نوع سرماخوردگی‌های سال اخیر را برای شما عنوان می‌کنیم ؛ امیدواریم این نکات مورد استفاده قرار بگیرد. ۱) چاره ای بجز واکسن: در فصول …

در اینجا ما نتایج تحقیقات انجام شده روی بدترین نوع سرماخوردگی‌های سال اخیر را برای شما عنوان می‌کنیم ؛ امیدواریم این نکات مورد استفاده قرار بگیرد.
۱) چاره ای بجز واکسن:
در فصول سرماخوردگی یکی از توصیه هایی که همیشه باید به خاطر بسپارید برای پیشگیری از سرما خوردگی, شستشوی گلو و بینی با آب ولرم و کمی نمک و یا استفاده از سرم های کلرورسدیم است.با رعایت این توصیه دیگر نیازی به واکسن نیست.
۲) شستشوی مکرر دستها:
بسیاری از سرماخوردگی‌ها بوسیله دست دادن منتقل می‌شود . شستشوی دست‌ها تا حد زیادی مانع ورود عامل بیماری است ، خصوصا بعد از دست زدن به وسایل زیر ؛ شستشوی دست‌ها الزامی‌‌است وسایلی از قبیل گوشی تلفن؛ دستگیره درب؛ آیفون .
در مواقعی که دستشویی در دسترس نیست می‌توانید از ژل‌های شستشو ی آنتی باکتریال استفاده کنید .
در محل کار کی بورد کامپیوتر و گوشی تلفن خود را با دستمالی که کمی‌به مواد پاک کننده آغشته باشد تمیز کنید.
۳) دستان خود را از صورتتان دور نگاه دارید :
مادرتان راست می‌گوید! : دستاتو به چشمات نمال . راه انتقال بسیاری از سرما خوردگی‌ها چشم ؛ بینی و دهان است. خصوصا زمانی که بیرون و در مکان عمومی‌‌هستید این مورد را رعایت کنید.
۴) هنگام عطسه و یا سرفه از دستمال استفاده کنید:
هدف تنها مودب بودن نیست بلکه شما با این کار از انتشار آلودگی جلوگیری می‌کنید در حالی که اگر در این مورد تنها از دستتان استفاده کنید دست‌های آلوده شما ناقل خواهد بود، دستمال استفاده شده را دور بیاندازید ، در فضای باز اگر دستمال در اختیار نداشتید از افراد فاصله بگیرید و در هوای باز عطسه یا سرفه کنید.
۵) از بیماران اجتناب کنید:
اینکه شما برای دوست مریضتان سوپ درست کنید و به دیدن او بروید بسیار پسندیده است ، این را هم بدانید ویروس‌ها مثل شما نوع دوست نیستند . مواقع بیماری بهتر است در خانه بمانید تا دیگران را آلوده نسازید.
۶) هنگام بیماری شب خوب استراحت کنید:
شاید شما از آن دسته افرادی باشید که وقت کافی برای استراحت ندارند اما در نظر داشته باشید اگر بیماری شما طولانی شود چقدر وقت از دست میدهید و از کار خود عقب می‌مانید؛قبل از خواب بهتر است آرامش پیدا کنید و ۶ الی ۷ ساعت را آسوده استراحت کنید.
۷) ورزش کنید :
با ورزش نه تنها اضافه وزن پیدا نمی‌کنید بلکه سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و کمتر بیمار می‌شوید.
۸) سیگار ممنوع:
دلیل دیگری برای ترک سیگار ؛ سیگار راههای تنفسی شما را خشک می‌کند و مژک‌های داخل بینی را از بین میبرد در حالی که همین موهای کوتاه ونازک بینی به مخاط بینی کمک میکند تا آلودگی و ویروس بیرون از سیستم تنفسی باقی بمانند.
۹) آب فراوان بنوشید :
آب نه تنها برای طراوت پوست و لاغری مناسب است در عین حال به سیستم متابو لیسم و ایمنی بدن شما کمک شایانی می‌کند . برای دفع سموم از بدن روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید .
۱۰) غذای سالم مصرف کنید:
یک رژیم غذایی متعادل سیستم ایمنی بدن شما را برای مقابله با بیماری‌ها آماده می‌سازد.برخی از متخصصین معتقداند باکتری‌های مفید موجود در ماست کم چرب و مواد شیمیایی سبزی‌های قرمز ؛ زرد و سبز تیره و میوه‌های تازه جلو ورود ویروس را می‌گیرد .