شرایط استفاده کودکان از اینترنت

▪ زمان استفاده از اینترنت را محدود کنید. اجازه ندهید فرزندتان هر چقدر می‌خواهد در دنیای مجازی بچرخد. ▪ به نوجوان خود بیاموزید هر چیزی در اینترنت می‌بیند یا می‌خواند، حتما …

▪ زمان استفاده از اینترنت را محدود کنید. اجازه ندهید فرزندتان هر چقدر می‌خواهد در دنیای مجازی بچرخد.
▪ به نوجوان خود بیاموزید هر چیزی در اینترنت می‌بیند یا می‌خواند، حتما درست و واقعی نیست.
▪ روی سایت‌هایی که فرزندتان به آنها مراجعه می‌کند، نظارت داشته باشید. این کار را کاملا غیرمستقیم انجام دهید.
▪ سعی کنید با اطلاعات جدید و پیشرفت تکنولوژی آشنا شوید و در این حوزه‌ها آموزش ببینید. ناآگاهی از پیشرفت‌های جدید باعث افزایش شکاف نسلی بین شما و نوجوانتان می‌شود.
▪ زمانی را برای دیدن سایت‌های مختلف با فرزند خود اختصاص دهید. درمورد مطالب و محتوای آنها با هم بحث و مذاکره کنید. داشتن فعالیت مشترک با فرزند به شما فرصت می‌دهد بر فعالیت‌های او نظارت داشته باشید و فرصتی را هم برای نقد مطالب در اختیارتان قرار می‌دهد.
▪ به فرزند خود بیاموزید صحبت در اتاق چت، صحبت با یک غریبه است و همان احتیاط‌هایی که درمورد ارتباط رودررو با غریبه‌ها به‌کار می‌بندیم، باید در اینجا نیز رعایت کنیم.
▪ به ‌او بگویید هرگز نباید اطلاعات شخصی و خانوادگی خود را در اینترنت به شخص دیگری بدهد. تاکید کنید هرگز با شخصی که در اتاق چت با او گفت‌وگو کرده، نباید قرار ملاقات بگذارد.
▪ به ‌فرزندتان یادآوری کنید همان قوانینی که در ارتباطات واقعی رعایت می‌کنند، باید در ارتباطات اینترنتی نیز رعایت کنند. رفتارهایی مانند فحش ندادن، استفاده نکردن از کلمات زشت و رکیک و موضوعاتی از این قبیل.
▪ به آنها بیاموزید که ارتباطات اینترنتی و چت کردن ما را برای ارتباطات واقعی بین فردی آماده نمی‌کند و نمی‌تواند حقیقی باشد.
▪ فقط زمانی اجازه ساختن نشانی ایمیل به او بدهید که مطمئن باشید به بلوغ کافی رسیده است. روش استفاده صحیح از ایمیل‌ها را هم به او بیاموزید و اجازه دهید گاهی کنار شما بنشیند و از مطالب موجود در ایمیل‌های شما آگاه شود.