بالش و تشک مناسب چیست؟

کارشناسان می‌گویندارتفاع زیاد بالش و عمق بیش از حد تشک می تواند زمینه ساز بروز ناراحتی‌های ستون فقرات و مهره‌های گردن شود. تشک مناسب و مرغوب‌، تشکی است که با دراز کشیدن روی …

کارشناسان می‌گویندارتفاع زیاد بالش و عمق بیش از حد تشک می تواند زمینه ساز بروز ناراحتی‌های ستون فقرات و مهره‌های گردن شود.
تشک مناسب و مرغوب‌، تشکی است که با دراز کشیدن روی آن بیشتر از ۲ سانتی متر عمق پیدا نکند زیرا هرچه این عمق بیشتر یا کمتر باشد سبب کاهش یا افزایش قوس ناحیه گردن و کمر می شود.
بالش مناسب باید حین خواب‌، ناحیه خالی گردن را پر کند. یک بالش مناسب نباید ارتفاع زیادی داشته باشد یا آن قدر شل و رها باشد که سر و گردن به‌صورت کامل درآن قرار بگیرد. بهترین شیوه خوابیدن‌، حالت طاق باز است که در این حالت بالش زیر سر شما باید گودی گردن را پوشش دهد. اگر حین خوابیدن در عضلات پشت و کمر احساس کشیدگی شد، می‌توانید یک بالش به ارتفاع ۵ سانتی‌متر زیر زانوی‌تان قرار دهید تا این حالت بر طرف شود. اگر حالت خواب به سمت پهلو باشد، باید از بالشی استفاده کرد که هم عرض شانه‌ها باشد و سر و گردن در امتداد ستون فقرات و در یک خط قرار بگیرد.

سیب سبز
باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.i