می‌توانید در گوگل کروم ناشناس بمانید

نرم‌افزار مرورگر گوگل با عنوان کروم در عین سادگی دارای ویژگی‌هایی است که در بسیاری از مواقع می‌تواند توسط کاربران عادی و حرفه‌ای مورد استفاده قرار گیرد. یکی از این ویژگی‌هاIncognito …

نرم‌افزار مرورگر گوگل با عنوان کروم در عین سادگی دارای ویژگی‌هایی است که در بسیاری از مواقع می‌تواند توسط کاربران عادی و حرفه‌ای مورد استفاده قرار گیرد. یکی از این ویژگی‌هاIncognito و به زبان خودمانی «ناشناس» نام دارد که توسط آن کاربران می‌توانند بدون گذاشتن ردپا در بخش‌های تاریخچه و کوکی‌ها، به مرور صفحات وب بپردازند.
این ویژگی مخصوصا برای بالا بردن امنیت در مرور وب سایت‌های بانکی، می‌تواند بسیار کارآمد باشد و از سرقت اطلاعات مهم شما توسط دیگر کاربران سیستم جلوگیری به عمل آورد. برای آن‌که وارد یک صفحه و یا تب از نوع Incognito بشوید کافی است کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+N را (هنگامی که مرورگر باز است) بفشارید. درصورتی‌که از سیستم عامل ویندوزهفت استفاده می‌کنید می‌توانید با طی دو مرحله زیر نیز یک پنجره از نوع «ناشناس» در گوگل کروم باز کنید:
آیکن گوگل کروم را از روی دسک‌تاپ به نوار وظیفه(تسک منیجر) ویندوزخود درگ کنید.
روی آیکن ایجاد شده در نوار وظیفه راست کلیک نموده و گزینه New Incognito window را از منویی که برای‌تان باز می‌شود انتخاب نمایید. برخی از موارد امکان دارد در حین مرور وب به صفحاتی برخورد کرده و تصمیم بگیرید آن‌ها را در این وضعیت باز کنید. برای باز کردن لینکی خاص در حالت «ناشناس»، کافی‌ است روی لینک وب مورد نظرتان راست کلیک کرده و گزینه Open link in Incognito window را انتخاب کنید. به‌علاوه می‌توان مرورگر را به‌طور پیش فرض در وضعیت نام‌برده باز نمود. برای انجام این‌کار به‌روی آیکن نرم‌افزار راست کلیک کرده، Properties را انتخاب کنید. در پنجره مشخصات باز شده و در فیلد با عنوان Target عـبارت –incognito (فاصله، خط تیره، خط تیره، incognito) را در انتهای مسیر تایپ کرده و به‌روی OK کلیک نمایید. از این پس زمانی که نرم‌افزار کروم را توسط این میان‌بر اجرا کنید در وضعیت «ناشناس» خواهید بود. بنابراین می‌توانید برای هر دو وضعیت (عادی و ناشناس) میان‌برهای جداگانه‌ای در دسک‌تاپ ایجاد کرده و در مواقع مورد نیاز از هر یک استفاده کنید.
مورد دیگری که در رابطه با ویژگی Incognito کروم قابل ذکر است، امکان فعال و یا غیرفعال کردن افزونه‌های خاص در این وضعیت است. ممکن است بخواهید هنگامی که در وضعیت ناشناس هستید، برخی از افزونه‌ها در حال اجرا (اجرای افزونه ها در این وضعیت توصیه نمی‌شود به لحاظ آنکه ممکن است برخی نرم‌افزار‌های جانبی اطلاعات شما را در تاریخچه ثبت کنند) و برخی دیگر غیر فعال باشند. برای بررسی افزونه‌های در حال اجرا ‌روی آیکن مربوط به مـنوی اصلـی نرم‌افزار (بـالا سمت راست و با عنوان Wrench) کـلیک کرده، Tools و سپس
Extensions را انتخاب نمایید. در لیستی که برای‌تان به نمایش در‌می‌آید می‌توانید افزونه‌های مختلف را در وضعیت فعال و یا غیر‌فعال قرار دهید.