۳ ماسک طبیعی برای پوست‌های خشک

استفاده از ماسک‌های گیاهی و طبیعی برای درمان پوست‌های خشک یکی از کم‌خطرترین شیوه‌های درمانی محسوب می‌شود که در فصل تابستان بسیار ضروری به‌نظر می‌رسد.با تامین مواد مغذی …

استفاده از ماسک‌های گیاهی و طبیعی برای درمان پوست‌های خشک یکی از کم‌خطرترین شیوه‌های درمانی محسوب می‌شود که در فصل تابستان بسیار ضروری به‌نظر می‌رسد.با تامین مواد مغذی و آب مورد نیاز سلول‌های بدن در فصل تابستان و تقویت سلول‌ها می‌توانید به راحتی به استقبال روزهای سرد سال بروید و نگران خشکی پوست در ماه‌های پاییز و زمستان نباشید.
بهترین ماسک‌ها برای پوست خشک ماسک‌هایی است که در آن‌ها از میوه‌های فصل تابستان استفاده شده باشدکه ماسک هلو یکی از بهترین‌هاست. برای تهیه این ماسک کافی است یک هلو را پوست کنده و هسته آن را جدا کنید. سپس آن را به کمک رنده له کرده و به‌مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید.
ماسک عسل نیز یکی از بهترین ماسک‌های طبیعی برای پوست‌های خشک است. برای تهیه این ماسک کافی است ۲ قاشق غذاخوری عسل را با زرده تخم مرغ خوب ترکیب کرده و روی صورت ماسک قرار دهید. پس از ۲۰ دقیقه این ماسک را با کمک آب ولرم بشویید.
ترکیب روغن زیتون و میوه خرمالو نیز در تسکین و درمان پوست‌های خشک بسیار مؤثر است و آن را برای رویارویی با سوز و سرمای زمستان آماده می‌کند. برای تهیه این ماسک کافی است خرمالوی له شده و روغن زیتون را با هم ترکیب کنید تا حالت خمیری به‌خود بگیرد.
این ماسک را نیم ساعت روی پوست خود قرار دهید.

ایده آل
باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir