کندن موهای زائد با درد کمتر!

برداشتن موهای زاید بدن و شیو کردن یکی از مهم‌ترین ارکان پاکیزگی و زیبایی در خانم‌ها شمرده می‌شود. اصولا خانم‌ها بیشتر از آقایان به پاکیزگی و تمیزی اهمیت می‌دهند و از روش‌های …

برداشتن موهای زاید بدن و شیو کردن یکی از مهم‌ترین ارکان پاکیزگی و زیبایی در خانم‌ها شمرده می‌شود. اصولا خانم‌ها بیشتر از آقایان به پاکیزگی و تمیزی اهمیت می‌دهند و از روش‌های مختلفی مثل لیزر، تیغ و موم استفاده می‌کنند. در این راستا گاهی دچار اشتباهات ناخودآگاهی می‌شوند، بدون اینکه درک کنند چقدر این اشتباهات می‌تواند به سلامت آنها صدمه بزند و یا مشکل آنها را حادتر کند. راهکارهای زیر باعث می‌شود تا برداشتن موها با درد کمتری همراه باشد و پوست نرم‌تری داشته باشید.

● اشتباه: حساس کردن پوست
استفاده از موم بیش از حد داغ باعث حساسیت در پوست می‌شود، زیرا موم اگر بیش از حد داغ باشد، علاوه بر موها لایه‌های خارجی پوست را نیز جدا کرده و پوست را حساس‌تر و شکننده‌تر می‌کند. بنابراین مراقب حرارت و دمای موم باشید.

● اشتباه استفاده از تیغ کهنه و کند
اکثر افراد تیغ‌های اصلاح خود را برای چند روز، هفته و یا حتی ماه در حمام می گذارند. برای اینکه تیغ کارایی بهتری داشته باشد باید حتما نو باشد. بنابراین توصیه می شود تا افراد از تیغ‌های یک بار مصرف استفاده کنند و پس از اینکه یک بار از آن استفاده کردند، آن را دور بیندازند. (البته کارشناسان معتقدند تا چهار مرتبه نیز می توان از این تیغ‌ها استفاده کرد). استفاده از تیغ‌های نو مانع از ایجاد قرمزی و التهاب روی پوست می‌شود. تیغ‌های ونوس یکی از بهترین‌ها هستند.

● اشتباه: اجرای تکنیک نامناسب
وقتی برای اپیلاسیون به سالن‌ها مراجعه می‌کنید، روند کار به نظرتان ساده می‌آید، در حالی که اینطور نیست. اگر قصد دارید این کار را خودتان در منزل انجام دهید، مدنظر داشته باشید که باید موم را در جهت رشد موها قرار دهید و پارچه یا نایلون را خلاف جهت رشد موها روی موم قرار داده و محکم بکشید، اگر وقفه ایجاد کنید و یا نتوانید محکم بکشید، کبودی‌هایی ایجاد خواهد شد.

● اشتباه: استفاده از موم در زمان نامناسب
در دوران قاعدگی و چند روز قبل و بعد از آن به دلیل اختلالات هورمونی جریان خون بیشتر است و اپیلاسیون با درد بیشتری همراه است. بنابراین بهترین زمان برای انجام این کار بین دو دوره است.

● اشتباه: تغییر شکل دادن صورت هنگام برداشتن ابروها
هنگام برداشتن ابروها، معمولا خانم‌ها به آیینه نزدیک می‌شوند و با حرکات انگشت، ابروها را بالا می‌کشند تا پوست زیر ابرو واضح‌تر شود، در حالی که تغییر شکل ایجاد کردن اصلا کار درستی نیست. متخصصان معتقدند هنگام برداشتن ابروها نباید تا حد امکان در حالت استراحت بود و نیز نباید ابروها را بالا کشید. اگر هنگام کندن موهای ابرو درد دارید، بهتر است در آن ناحیه کمی یخ بگذارید تا دردتان آرام شود.

● اشتباه: شیو کردن در صبح
اکثر خانم‌ها هنگام استحمام در صبح موهای دست و پای خود را شیو می‌کنند؛ در حالی که این کار اصلا درست نیست. زیرا در خواب پاها کمی ورم می‌کنند و همین تورم باعث می‌شود تا قسمتی از موها مخفی شوند. بنابراین توصیه می‌شود، بعد از ظهر یا هنگام عصر این کار را انجام دهید که ورم پا کم شده و پاها حالت طبیعی داشته باشد.

● اشتباه: عدم استفاده از اسپری‌ها و کرم‌های موبر
این کرم‌ها و اسپریها مانع از بروز حساسیت‌های پوستی می‌شود، زیرا تیغ گاهی این حساسیت‌ها را ایجاد می‌کند. علاوه بر این با استفاده از کرم‌ها و اسپری‌ها حتی می‌توانید موهای میلیمتری را نیز جدا کنید. آنها را در خلاف جهت رویش موها بزنید و کمی صبر کنید. به خاطر داشته باشید که حتما از محصولات مرغوب و با مجوز استفاده کنید.

● اشتباه: استفاده متناوب از موم
نباید از موم با فاصله زمانی کوتاه استفاده کنید و باید بعد از هربار اپیلاسیون حداقل ۴هفته صبر کنید تا موها به حد کافی رشد کرده باشند. متخصصان معتقدند موها حداقل باید یک سانتیمتر رشد کنند و بعد برای برداشتن آنها با موم اقدام کرد.


پردیس زندگی من
باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir