کشش عضلات بهترین راه خلاصی از گرفتگی عضله است

به علت کم خوابی اتفاق می افتد و بهتر است هنگام این اتفاق طول عضله گرفته شده بکشیم تا با افزایش طول عضله مشکل برطرف شود. گرفتگی عضلات بیشتر در عضلات کوچک پا و دست اتفاق می افتد که …

به علت کم خوابی اتفاق می افتد و بهتر است هنگام این اتفاق طول عضله گرفته شده بکشیم تا با افزایش طول عضله مشکل برطرف شود.
گرفتگی عضلات بیشتر در عضلات کوچک پا و دست اتفاق می افتد که ۲عامل اصلی فیزیولوژیک و ارگانیک دارد که درمورد اول خستگی، بی خوابی، گرسنگی، اضطراب، استرس و حالت های هیجانی موجب اضافه شدن انقباض خود به خود عضلات و گرفتگی آن می شود.
شایع ترین علتی که موجب گرفتگی عضلات می شود کم خوابی و عدم استراحت کافی است. همچنین در برخی موارد ورزش سنگین بدون گرم کردن مناسب این عارضه را ایجاد می کند.
دسته دیگر از علل ایجاد گرفتگی های عضلانی موارد نادری است که علل ارگانیک دارد که به عنوان مثال در اختلال تقسیم یون های سدیم و پتاسیم موجود در خون دیده می شود البته در بیماری های پیشرفته کلیوی، کبدی و بیماری های ایمنی عضلاتی نیز این گرفتگی دیده می شود که علاوه بر علائم گرفتگی عضلات علائم بیماری زمینه ای مشهود می شود.
گرفتگی پا بیشتر در افرادی که در شیفت های شب کار می کنند و دچار کمبود خواب هستند دیده می شود لذا بهترین راه برای درمان این عارضه پیشگیری است.
در هنگام ایجاد گرفتگی عضلانی بهترین کار، کشش عضلات گرفته است به طوری که طول عضله گرفته شده افزایش یابد به عنوان مثال اگر عضلات پا می گیرد بهتر است آن را با انگشت گرفته و بکشیم یا اگر عضلات پشت ران پا می گیرد باید زانوها را صاف کرد و بدن را به سمت زانو خم کرد.