پیش از شروع درد درمان را آغاز کنید

دررفتگی ناف یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در جهان محسوب می‌شود که خود موجب بروز برخی از بیماری‌ها مانند اختلال در عملکرد دستگاه گوارش می‌شود. دررفتگی ناف به دلایل مختلفی در …

دررفتگی ناف یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در جهان محسوب می‌شود که خود موجب بروز برخی از بیماری‌ها مانند اختلال در عملکرد دستگاه گوارش می‌شود. دررفتگی ناف به دلایل مختلفی در افراد دیده می‌شود. درمانگران مکتب شکسته بندی ایران، دلایل مختلفی برای بروز این اختلال در بدن می‌شناسند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها شیوه غلط نشستن، جابه جا کردن اشیای سنگین، حرکت‌های ناگهانی، اسپاسم‌های عضلانی یا استرس هستند. گاهی ممکن است به یکی از دلایل ذکر شده، ناف از جایگاه خود خارج شده و جابه‌جا شود. گاهی این جابه‌جایی قابل مشاهده است و گاهی تنها با معاینه متخصص مربوطه قابل شناسایی است.
دانستن این نکته ضروری است که جابه‌جایی ناف موجب وارد آمدن فشار به بخشی از دستگاه گوارشی می‌شود که ناف به آن سمت متمایل شده است. بنابراین با ایجاد فشار به برخی از اندام‌های دستگاه گوارشی، جریان خون را در آن ناحیه با اشکال روبه‌رو می‌کند. درمانگران شکسته‌بندی برای پیشگیری و درمان این عارضه پس از بررسی و معاینات لازم دست به کار می‌شوند.
برای درمان این عارضه، درمانگران پیش از شروع درمان، با معاینه اسپاسم‌ها و انقباضات ناحیه شکم بیمار نوع درمان را انتخاب و اقدامات لازم را انجام می‌دهند و با کمک تکنیک‌های یداوی و با ابزاری از قبیل بادکش و ماساژ برای درمان دررفتگی ناف اقدام می‌کنند. گاهی این درمانگران از یکی از این شیوه‌ها و گاهی از هر ۳ آن‌ها برای درمان دررفتگی ناف و پیشگیری از عوارض احتمالی آن استفاده می‌کنند.

مجله زندگی ایده آل
باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir