طرز تهیه ۳ غذای کمکی

● فرنی به دو روش ▪ روش اول: آرد برنج (یک قاشق مرباخوری سرصاف)، شکر (نصف قاشق مرباخوری سرصاف) و شیر (ترجیحا شیر مادر) (۵قاشق مرباخوری) آرد برنج باید اول با کمی آب و شکر (به?میزان فوق) کاملا …

● فرنی به دو روش
▪ روش اول: آرد برنج (یک قاشق مرباخوری سرصاف)، شکر (نصف قاشق مرباخوری سرصاف) و شیر (ترجیحا شیر مادر) (۵قاشق مرباخوری)
آرد برنج باید اول با کمی آب و شکر (به?میزان فوق) کاملا پخته شود. سپس ۵قاشق مرباخوری شیر اضافه شود. قوام فرنی باید کمی بیشتر از شیر مادر باشد. اگر از شیری به جز شیر مادر استفاده می‌شود، حتما باید قبلا جوشانده شود.
▪ روش دوم: در این روش به جای شیر مادر از ۱۲۰ سی‌سی شیر پاستوریزه که به مدت ۱۰ دقیقه می‌جوشانند استفاده می?شود.

● سوپ
▪ مواد لازم: گوشت بدون چربی به اندازه یک تکه خورشی به ترتیب اولویت و ارجحیت گوشت گوسفند، مرغ و گوساله؛ برنج یک قاشق مرباخوری، هویج متوسط یک‌سوم.
▪ طرز تهیه: بعد از اینکه گوشت کمی پخته شد، برنج و هویج اضافه می‌شود. پس از پختن کامل باید همه مواد سوپ را مخلوط و نرم کرد تا به غلظت فرنی برسد. اضافه‌کردن کمی پیاز رنده‌شده یا خردشده به سوپ برای رفع بوی مرغ یا گوشت اشکالی ندارد. همچنین افزودن چند قطره آب لیموترش تازه یا آب نارنج تازه به سوپ و غذای کودک هم آن را خوش طعم می‌کند و هم جذب آهن را افزایش می‌دهد.
هر ۳ روز یک‌بار یک نوع سبزی به سوپ اضافه می‌شود مانند جعفری، گشنیز، لوبیاسبز، کدوسبز، کرفس و...
به سوپ نباید نمک، شکر یا چاشنی اضافه کرد.
بهتر است کدو، کرفس و لوبیا سبز را اول بپزید و بعد به سوپ اضافه کنید.
سبزی‌ها باید در آخرین لحظات پخت سوپ اضافه شود. در ظرف را نیز می‌بندند تا ویتامین‌های آن از بین نرود.

● حریره بادام
طرز تهیه کاملا مشابه تهیه فرنی است و همراه با افزودن آرد و شکر یک قاشق مرباخوری بادام پوست‌گرفته و رنده‌شده (یا آسیاب‌شده) نیز اضافه می‌شود.