۱۲ توصیه طلایی نیمه اول شهریور ماه ۱۳۹۰

● فروردین ماه فیض روح القدس ار باز مدد فرماید دیگران هم بکنند آنچه مسیحا می کرد در همه امور به خداوند متعال تکیه و توکل کنید و دل به بنده خدا نبندید. از سرمایه گذاری در زمینه هایی …

● فروردین ماه
فیض روح القدس ار باز مدد فرماید
دیگران هم بکنند آنچه مسیحا می کرد
در همه امور به خداوند متعال تکیه و توکل کنید و دل به بنده خدا نبندید. از سرمایه گذاری در زمینه هایی که ممکن است نتیجه نامعلومی داشته باشد، پرهیز کنید. گاهی زیاده از حد ولخرجی می کنید و در خلوت خود پشیمان می شوید. از دوستان دورو و متظاهر دوری کنید و قدر دوستان یکرنگ خود را بدانید. به کانون خانواده و بودن در کنار آنها بیشتر اهمیت بدهید. در یکی ـ دو هفته آینده نامتان بر سر زبانها خواهد افتاد.
● اردیبهشت ماه
یاد باد آنکه صبوحی زده در مجلس انس
جز من و یار نبودیم و خدا با ما بود
اگر به موفقیت هایی که در گذشته داشته باشید، فکر کنید، موجب حرکت رو به جلو شما می شود، اما اگر فقط حسرت کارهای نکرده را بخورید، باعث سکون و توقف می شود. از بی برنامگی ضربه های زیادی خورده اید، بنابراین با یک برنامه ریزی دقیق به زندگی تان سر و سامان بدهید. دل بی کینه ای دارید و اهل قهر و جدیی نیستید، اما مواظب باشید بعضی ها از این اخلاق شما سوءاستفاده نکنند. خبر خوبی به شما خواهد بود.
● خرداد ماه
دهان یار که درمان درد حافظ داشت
فغان که وقت مروت چه تنگ حوصله بود
از بعضی دوستان سست عنصر دل خوشی ندارید، اما نمی دانید چگونه آنها را از زندگی خود حذف کنید. مشورت با بزرگترها را از یاد نبرید. شما هنوز هم می توانید به اهدافتان برسید، به شرطی که زود ناامید نشوید و تمام سعی و کوشش خود را به کار ببرید. از یکی ـ دو نفر دلخور هستید، این را به خودشان بگویید. به کسانی که خوبی شما را می خواهند، پشت نکنید. بزودی به یکی از آرزوهایتان خواهید رسید.
● تیر ماه
منظر دل نیست جای صحبت اضداد
دیو چو بیرون رود فرشته درآید
از شک و تردید بپرهیزید و دل یک دله کنید. نیاز خود را با آدمهای بخیل و حسود در میان نگذارید. از میان دوستان فراوانی که دارید، بهترینشان را انتخاب کنید. بخشی از اوقات خود را به خانواده اختصاص دهید و نیازهای عاطفی آنها را برآورده نمایید. بخشندگی و دست و دلبازی یکی از صفات پسندیده شماست که باید آن را تقویت کنید. پول نسبتاً خوبی نصبتان می شود.
● مرداد ماه
نخست موعظه پیر صحبت این حرف است
که از مصاحب ناجنس احتراز کنید
بعضی از شکست هایی که خورده اید، ناشی از همنشین ناجنس بوده است، بنابراین در انتخاب دوست خیلی دقت کنید. دل پاک و روشنی دارید که می تواند شما را به اوج برساند به شرطی که به ندای آسمانی آن گوش دهید. زیر بار منت بعضی ها نرفتن بهتر از طعنه شنیدن است. در امور معنوی جدی و کوشا باشید و حتی یک لحظه خدا را از یاد نبرید. به یکی از اهدافتان می رسید.
● شهریور ماه
درد عشقی کشیده ام که مپرس
زهر هجری چشیده ام که مپرس
صبر و تحمل شما خوب است و همین صفات خوب بالاخره یک روز شما را به سر منزل مقصود خواهد رساند. گاهی بی حوصله می شوید و همه چهیز را تاریک و منفی می بینید، در چنین مواقعی الطاف گوناگون خدا را پیش چشم بیاورید و امیدوار باشید که گره از کار فرو بسته شما باز خواهد شد. قدر کسانی را دوست دوران سختی تان هستند، بدانید. اگر از بعضی ها رنجیده خاطر شده اید، با بزرگواری آنها را عفو کنید. خبر خوبی به شما خواهد رسید.
● مهر ماه
شراب تلخ می خواهم که مرد افکن بود زورش
مگر یک دم برآسایم ز دنیا و شر و شورش
گله از دنیا و این عالم خاکی دردی را دوا نمی کند. باید واقع گرایانه با پستی ها و بلندی های زندگی روبرو شد و از مشکلات و موانع گوناگون ترسی به دل راه نداد. به بزرگترها بیش از این احترام بگذارید و از موفقیت های زودگذر مغرور نشوید. بعضی ها می خواهند خودشان را به شما نزدیک کنند، در حالی که دل و زبانشان یکی نیست. برای اوقات فراغت خود برنامه ریزی کنید. اوضاع مالی تان بهتر می شود.
● آبان ماه
از خم ابروی توام هیچ گشایشی نشد
وه که در این خیال کج عمر عزیز شد تلف
بجز خدا به کسی دیگری امید نبندید، چون کسی که از غیر خدا انتظار گشایش دارد، خوار می شود. با خودتان رو راست باشید و از روی دربایستی، بعضی از بله ها را نگویید، چون به دردسر می افتید. در پی یک شغل ثابت باشید و اگر وقت و حوصله دارید به ادامه تحصیل هم فکر کنید. قدر خانواده تان را بدانید و بیشتر در کنار آنها باشید. یکی از نگرانی های بزرگتان برطرف خواهد شد.
● آذر ماه
بی جمال عالم آرای تو روزم چون شب است
با کمال عشق خود در عین نقصانم چو شمع
هدفها و نقشه های بزرگی در سر دارید که باید برای رسیدن به آنها هم تلاش کنید و هم جانب احتیاط و دوراندیشی را وا نگذارید. بعضی ها به شما حسودی می کنند و دلشان نمی خواهد موفق بشوید، اسرار و اهداف خود را با آنها در میان نگذارید. برای روز مبادا پولی پس انداز کنید تا محتاج بخیلان و خسیسان نشوید. از نقد سالم رفتار خود ابایی نداشته باشید و آن را به فال نیک بگیرید. روزهای خوبی برای شما در راه است.
● دی ماه
شمع هر جمع مشو ورنه بسوزی ما را
یاد هر قوم مکن تا نروی از یادم
باید قدر کسانی را که واقعاً دلسوز شما هستند، بدانید و از آنها یاد و حتی تقدیر کنید. به دوستی های دو روزه و ناپایدار دل نبندید و برای آینده خود با دقت برنامه ریزی کنید. اگر یک بار شکست خوردید ـ هر چند سنگین ـ همه چیز را تمام شده تلقی نکنید. با صبر و امیدواری می توانید جبران مافات کنید. پشتکار و همت شما و همچنین مسئولیت پذیریتان قابل تحسین است. گشایشی در کار شما خواهد شد.
● بهمن ماه
صنما با غم عشق تو چه تدبیر کنم؛
تا به کی در غم تو ناله شبگیر کنم
به روزهایی که دیگر بر نمی گردند، فکر نکنید، چون حسرت گذشته را خوردن و لب به دندان گزیدن دردی را دوا نمی کند. با استفاده از تجربیاتی که دارید و به کمک آدمهای منطقی و موجه به بازسازی زندگی شخصی خود بپردازید و با عزم و اراده ای راسخ رو به جلو حرکت کنید. قرض گرفتن اگرچه به طور مقطعی مشکل شما را حل می کند، اما در دراز مدت از اعتماد به نفس شما می کاهد. بزودی اوضاع مالی تان خوب خواهد شد.
● اسفند ماه
من که دارم در گدایی گنج سلطانی به دست
کی طمع در گردش گردون دون پرور کنم
طبع بلندی دارید و به خاطر مادیات خودتان را پیش دیگران کوچک نمی کنید. به بعضی از اهداف خود نرسیده اید و گمان می کنید دیر شده است، در حالی که هنوز وقت هست. مراقب اطرافیان خود باشید و گول وعده های پوچ و توخالی را نخورید. در خانه خوش اخلاق تر باشید و با مادر خود مهربانانه رفتار کنید. بزودی خبر خوشی دریافت خواهید کرد.