بهترین درمان‌های خانگی برای «موخوره»

«موخوره» ممکن است برای هر کسی پیش ‌بیاید. وقتی که قسمت انتهایی مو، الیاف محافظتی خود را از دست می‌دهد، رشته‌های مو شکننده می‌شوند و موخوره ایجاد می‌شود. شانه زدن زیاد مو، استفاده …

«موخوره» ممکن است برای هر کسی پیش ‌بیاید. وقتی که قسمت انتهایی مو، الیاف محافظتی خود را از دست می‌دهد، رشته‌های مو شکننده می‌شوند و موخوره ایجاد می‌شود.
شانه زدن زیاد مو، استفاده از مواد شیمیایی مثل رنگ مو، در معرض گرما قرار گرفتن (مثل سشوار) و استفاده از مواد آرایشی در ایجاد موخوره نقش مهمی دارند. برای جلوگیری از بدتر شدن موخوره و سرایت آن تا ساقه مو بهتر است آن را درمان کرد.
- قسمت‌های آسیب دیده را بچینید: انتهای موهای آسیب دیده خود را بچینید. این کار را با قیچی تیز انجام دهید. چیدن مو را تا جایی ادامه دهید که تمام موخوره‌ها چیده شوند. هر ۶ هفته یک‌بار تمام موهای خود را به این صورت بچینید.
- روغن زیتون و آواکادو: حدود ۳تا۵ قاشق غذاخوری روغن زیتون را با روغن آواکادو مخلوط کرده و سپس آن را حرارت دهید تا گرم شود و آن را به موهایتان بزنید. این مواد سبب مرطوب شدن موهایتان می‌شود و از موخوره شدن جلوگیری می‌کند. همچنین مخلوط آبگرم و روغن را بر روی سرتان و موهایتان ماساژ دهید، برای نیم ساعت این مخلوط روی سرتان باشد، سپس آن را با آبگرم بشویید.
- از ویتامین‌ها استفاده کنید: از مخلوط ویتامینE به همراه آبگرم استفاده کنید. پس از ۲۰ دقیقه آن را از موی خود بشویید.
- از نرم کننده استفاده کنید و از برس‌های سفت استفاده نکنید. برای حالت دادن به موی خود از گرم کردن زیاد موی خود پرهیز کنید
- رژیم غذایی پُر پروتئین: با خوردن ماهی و تخم مرغ و نوشیدن شیر از موخوره شدن جلوگیری کنید. رژیم غذایی پر از پروتئین علاوه بر رشد ماهیچه‌ها و قوی شدن استخوان‌ها از موخوره شدن نیز جلوگیری می‌کند.
- انبه هندی: هسته انبه را خارج کرده و آن را پوست بگیرید. انبه را با ماست مخلوط کنید. این مخلوط را مانند شامپو استفاده کنید و آن را روی موی سر گذاشته و پس از گذشت ۳۰ دقیقه موهای خود را با آب گرم بشویید. می‌توانید به جای انبه از موز استفاده کنید.
نکته: موهای مرطوب و خیس را با شانه، شانه بزنید نه با برس زیرا این روش از موخوره جلوگیری می‌کند.