تست بادمجان و پنیر فیلا فیلا

▪ زمان آماده‌سازی: ۵۰ دقیقه ▪ زمان پخت: ۱۵ دقیقه ▪ مقدار: ۲ نفر ● مواد لازم ▪ بادمجان ورقه‌ای: ۴ عدد ▪ پیاز: ۱ عدد ▪ فلفل دلمه‌ای رنگی: ۳ عدد ▪ قارچ: ۵ عدد ▪ سوسیس: ۵ عدد ▪ ژامبون: ۵ ورق ▪ …

▪ زمان آماده‌سازی: ۵۰ دقیقه
▪ زمان پخت: ۱۵ دقیقه
▪ مقدار: ۲ نفر

● مواد لازم
▪ بادمجان ورقه‌ای: ۴ عدد
▪ پیاز: ۱ عدد
▪ فلفل دلمه‌ای رنگی: ۳ عدد
▪ قارچ: ۵ عدد
▪ سوسیس: ۵ عدد
▪ ژامبون: ۵ ورق
▪ قرص گوشت: ۱ عدد
▪ رب گوجه‌فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
▪ سیر رنده شده: ۳ حبه

● مواد لازم برای سس سفید
▪ سس سفید: نیم لیتر
▪ آب لیمو‌ ترش: یک قاشق غذاخوری
▪ کره: ۵۰ گرم
▪ روغن زیتون: نصف قاشق غذاخوری
▪ پنیر فیلافیلا: ۲۵۰ گرم
▪ نمک، فلفل و زعفران: به مقدار لازم

● آماده‌سازی
ابتدا بادمجان‌ها را شسته و بدون آن‌که پوست‌شان را بگیرید، در آب نمک بخوابانید.

● روی گاز
بعد از ۲ ساعت بادمجان‌ها را در روغن داغ سرخ می‌کنیم. سپس پیازها را به صورت نگینی خرد کرده و داخل ماهیتابه تفت می‌دهیم تا طلایی و نرم شوند. حالا فلفل دلمه‌ای‌ها را سرخ کرده و بعد از آن قارچ‌ها را با آبلیمو مخلوط کرده و با کره تفت می‌دهیم. در مرحله بعد سوسیس و ژامبون‌ها را هم به مواد اضافه کرده و همراه با رب به مدت ۱۰دقیقه تفت می‌‌دهیم.
سپس عصاره گوشت را در ۲ لیوان آب‌جوش حل کرده و در آخر نمک، فلفل و زعفران را به مواد اضافه می‌کنیم تا بپزند.هنگامی که مواد حاضر شد، یک پیمانه سس سفید را به غذا اضافه کرده و با پنیر فیلافیلا مخلوط می‌کنیم. حالا نوبت قراردادن نان تست‌ها در طبقه وسط فر به مدت ۳ دقیقه است. سپس کمی سیر رنده شده را همراه با نیمی از روغن زیتون مخلوط کرده و روی نان‌ها می‌مالیم.
بعد تمام مواد را به طور مساوی رون نان تُست قرار داده و بادمجان‌های کمی سرخ شده را در لایه بعدی گذاشته و در آخر مقداری پنیر روی بادمجان‌ها می‌پاشیم و به مدت ۱۰ دقیقه در فر قرار می‌دهیم تا پنیرها طلایی رنگ شوند.

● نکته سلامتی
مصرف روغن‌زیتون (به خصوص در سنین رشد) سبب بهبود حافظه و بالا رفتن قدرت یادگیری در کودکان می‌شود و به خانم‌های باردار نیز توصیه می‌شود برای تأمین چربی مورد نیاز بدن‌شان روغن‌های گیاهی به خصوص روغن زیتون مصرف کنند.

▪ میزان کالری: ۴۱۵

مجله پردیس زندگی
اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir