وقتی سالاد مثل چلوکباب می شود!

تصمیم می‌گیرید، سالاد بیشتر بخورید که اضافه وزن پیدا نکنید اما آن‌قدر سس مایونز و سس‌های آماده و چرب بازار را به سالادتان می‌زنید و چربی وارد بدن‌تان می‌کنید که چاقی ناشی …

تصمیم می‌گیرید، سالاد بیشتر بخورید که اضافه وزن پیدا نکنید اما آن‌قدر سس مایونز و سس‌های آماده و چرب بازار را به سالادتان می‌زنید و چربی وارد بدن‌تان می‌کنید که چاقی ناشی از خوردن سالاد از یک پرس چلوکباب هم بیشتر می‌شود. مایونز زدن به سالاد یا استفاده از سس‌های آماده سالاد، به دلیل این است که بلد نیستید سس کم کالری برای سالادتان درست کنید. با این روش‌ها می‌توانید چند سس خوشمزه برای سالادتان درست کنید.

● عسل و لیمو
یک‌چهارم فنجان آبلیموی تازه، یک قاشق غذاخوری عسل و یک موسیر خرد شده را با هم مخلوط کنید و به آرامی نصف فنجان روغن زیتون را به آن اضافه کنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. در آخر سس را با نصف قاشق چایخوری نمک و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری فلفل سیاه مزه‌دار کنید.

● سرکه ایتالیایی
سه‌چهارم فنجان روغن زیتون، یک چهارم فنجان سرکه قرمز، ۲ قاشق غذاخوری جعفری ریز خرد شده و یک قاشق غذاخوری آویشن خرد شده را با هم مخلوط کنید و روی سالاد بریزید. این سس را می‌توانید با ساندویچ هم مصرف کنید.

● بالزامیک و خردل
یک سوم فنجان روغن زیتون، ۳ قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک، ۲ قاشق غذاخوری سس خردل را با نصف قاشق چای‌خوری نمک و یک چهارم قاشق چای‌خوری فلفل سیاه مخلوط کنید و روی سالاد بریزید. این سس اشتهاآور است.

● ریحان و سیر
نصف فنجان ریحان خرد شده، یک حبه سیر له شده، نصف قاشق چای‌خوری نمک، ۲ قاشق غذاخوری آبلیموی تازه و یک سوم فنجان روغن زیتون را با هم مخلوط کنید. این سس خوشمزه را علاوه بر سالاد، می‌توانید روی پاستا هم بریزید.

● سبزی ها
۲ هویج بزرگ، یک موسیر، یک تکه کوچک زنجبیل، ۲ قاشق غذاخوری سرکه و یک قاشق‌غذاخوری سس سویا را در غذاساز بریزید و یک دقیقه بزنید تا خوب مخلوط شوند. بعد یک قاشق غذاخوری کنجد و یک سوم فنجان روغن زیتون را به مخلوط اضافه کنید. این سس طعم غذاهای چینی دارد.

● لیمو و موسیر
یک‌چهارم فنجان روغن زیتون، یک چهارم فنجان آبلیموی تازه، ۲ قاشق غذاخوری شکر و یک موسیر خرد شده را با هم مخلوط کنید و در نهایت آن را با نمک و مقداری که دوست دارید فلفل سیاه مزه‌دار کنید.

مجله سیب سبز