ترفندهایی برای کار با سرویس پست الکترونیکی یاهو

پست الکترونیکی یاهو توسط این شرکت در سال ۱۹۹۷ راه اندازی شده و با توجه به آمار کام اسکور، در سال ۲۰۱۰ با ۲۷۳ میلیون عضو، دومین سرویس پست الکترونیک جهان به‌شمار رفت. در حال حاضر …

پست الکترونیکی یاهو توسط این شرکت در سال ۱۹۹۷ راه اندازی شده و با توجه به آمار کام اسکور، در سال ۲۰۱۰ با ۲۷۳ میلیون عضو، دومین سرویس پست الکترونیک جهان به‌شمار رفت. در حال حاضر سه نسخه از این سرویس وجود دارد که عبارتند از Yahoo! Mail Classic ، که دارای رابط کاربری اولیه است، در سال ۲۰۰۵ یاهو توسط فناوری آژاکس ظاهر این سرویس را تغییر داده و امکاناتی چون کشیدن و رها کردن، جست‌وجوی بهبود یافته، میانبرهای صفحه کلید و... را به آن اضافه کرد، آخرین نسخه بتا نام دارد که در اکتبر سال ۲۰۱۰، با طراحی جدید، بهبود عملکرد و یکپارچه سازی با شبکه‌های اجتماعی چون فیس بوک تا کنون به کار خود ادامه می‌دهد. با استفاده از این سرویس جدید می‌توان بسیاری از کارها را نسبت به قبل با سرعت بیشتری انجام‌داد:
یک نامه دریافتی را روی گزینه Contacts درگ کنید تا یک علامت + برایتان به نمایش درآید. در این حالت می‌توانید فرد مورد نظر را به لیست تماس‌های خود اضافه کنید.
در اینباکس (inbox) خود می‌توانید با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift و کلید جهت دار بالا و پایین، به نامه‌هایی با یک عنوان در این پوشه سوییچ کنید.
برای انتخاب چند نامه می‌توانید از کلیدهای Shift و Ctrl نیز استفاده کرده و چندین نامه را به‌صورت یک‌جا انتخاب کنید.
برای ایجاد یک نامه از کلید N و برای پاسخ دادن به یک نامه دریافتی از کلید R استفاده کنید.
برای ارسال نامه‌ای که تایپ کرده‌اید می‌توانید از کلید‌های ترکیبی Ctrl+Enter استفاده کنید.
در نسخه جدید بخشی با عنوان پیش نمایش وجود دارد که برای مخفی کردن و یا نمایش مجدد آن می‌توانید کلید V را بفشارید. برای آنکه نامه‌های رسیده را به‌طور یکجا در وضعیت خوانده شده قرار دهید، روی Options در بالا و سمت راست کلیک کرده و
Mail Otions را انتخاب کنید. آیتمی با عنوان mark messages as read را پیدا کرده و گزینه immediately را تیک بزنید.
برای جست‌وجوی عبارت یا کلمه‌ای خاص در یک نامه باز کلیدهای Ctrl+F را زده و برای رفتن به کلمه بعد از کلید Enter استفاده کنید.
برای جابه‌جایی بین نامه‌های دریافتی کلید Ctrl را نگه داشته و از کلید‌های جهت دار برای بالا و پایین رفتن بین نامه‌ها استفاده کنید.