مراقب مو و ناخن های خود باشید

استفاده بیش ازحد از رنگ مو، روغن و ژل های دارای تأییدیه بهداشت مصرف باعث بروز عوارض و آسیب های جدی به مو می شود که برای تقویت مو و ناخن مصرف مواد حاوی ژلاتین مفید است. زمانی که …

استفاده بیش ازحد از رنگ مو، روغن و ژل های دارای تأییدیه بهداشت مصرف باعث بروز عوارض و آسیب های جدی به مو می شود که برای تقویت مو و ناخن مصرف مواد حاوی ژلاتین مفید است.
زمانی که به طور معمول از رنگ مو استفاده می کنید چون این رنگ ها وارد ریشه نشده و در سطح ساقه باقی می مانند مو آسیب چندانی نمی بیند، با این وجود، افرادی که حساسیت و آلرژی به این مواد شیمیایی دارند، بهتر است از آنها استفاده نکنند.
استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی موجود در رنگ موها باعث ایجاد حساسیت، تحریک، خشک شدن، شکنندگی و کدر شدن موها می شود. علاوه بر این استفاده مکرر می تواند، عوارض برگشت ناپذیری برای بدن به همراه داشته باشد.
ساقه مو به مانند ناخن مرده به نظر می رسد، اما ساختمان و بافت مخصوص به خود را دارد که از لایه های مختلفی تشکیل شده اند اما در صورت استفاده بیش از حد از رنگ مو و لاک این لایه ها با تغییر شکل روبه رو می شوند که این امر در لاک زدن به تغییر بافت لایه سطحی، شکننده شدن و تغییر رنگ طبیعی ناخن همراه است، که این مسئله در مورد موها هم تکرار می شود.
بسیاری از افراد برای استحکام و تقویت هر چه بیشتر ناخن و موی خود از ترکیبات کلسیم دار استفاده می کنند اما به دلیل اینکه تنها یک چهار هزارم سطح ناخن را کلسیم تشکیل می دهد تاثیر زیادی بر تقویت ناخن ها ندارند. بنابر این افراد بهتر است از ترکیبات دی سولفیدی موجود در ژله و ژلاتین ها برای تقویت مو و ناخن خود استفاده کنند.
صاف کردن و گلد کردن و یا هرترومای دیگری که همراه با یک نیرو و فشار خارجی بر روی سطح موها هستند، همانند برس کردن باعث ریزش و کنده شدن موها می شوند. در هنگام صاف کردن موها، سطح مو که دارای بافتی استوانه ای است تغییر شکل داده و شکل اولیه خود را از دست داده و صاف می شود که این امر نوعی آسیب به مو به شمار می آید.
استفاده از روغن های معدنی و گیاهی از گذشته رواج داشته است با این حال امروزه استفاده از ژل های صنعتی رواج بیشتری دارند، اما هر دوی این مواد باعث چسبندگی و درخشش موها می شوند، بنابراین ژل های موجود در بازار اگر دارای تأییدیه بهداشتی از مراکز داخلی باشند و در حد اعتدال و به نحو صحیح از آنها استفاده شود، خطر خاصی برای موها ندارند.