سرویس گوگل Transliteration

نوشتن فارسی با حروف انگلیسی یا همان فینگلیش یکی از مشکلاتی است که باعث می‌شود وب فارسی ناموزون شود و خواندن را برای دیگران سخت می‌کند. از طرفی این کار برای نویسنده راحت‌تر …

نوشتن فارسی با حروف انگلیسی یا همان فینگلیش یکی از مشکلاتی است که باعث می‌شود وب فارسی ناموزون شود و خواندن را برای دیگران سخت می‌کند. از طرفی این کار برای نویسنده راحت‌تر است. ما در این مطلب برای این مشکل یک راه حل ایده‌آل معرفی می‌کنیم.
تاکنون ممکن است سرویس‌های متعددی برای تبدیل فینگلیش به فارسی را تجربه کرده باشید اما این سرویس همانند دیگر سرویس‌های گوگل، بهترین است.
با این سرویس شما می‌توانید با حروف انگلیسی، در هر جایی که امکان نوشتن وجود دارد، فارسی بنویسید. اما روش‌های استفاده از این سرویس به این ترتیب هستند :

● استفاده مستقیم از سایت اصلی
- به وب‌‌سایت گوگل transliteration مراجعه کنید.
google-trasliteration-۱.jpg
- از لیست زبان‌های موجود Persian (فارسی) را انتخاب کنید.
- شروع به نوشتن کنید. (۱)
- بعد از اتمام کلمه و زدن فاصله (space)، گوگل آن را برای شما به معادل فارسی تبدیل می‌کند. (۲)
- در صورتی که این کلمه، مورد نظر شما نیست کافی است دکمه بک (Back Space) را بزنید و از لیست پیشنهادی، کلمه مطلوب خود را انتخاب کنید. (۳)
google-trasliteration-۲.jpg

● استفاده از بوکمارکلت
بوک‌مارکلت چیست؟ Bookmarklet همان بوک‌مارک معمولی است با این تفاوت که محتوای این بوک‌مارک به جای یک آدرس وب‌سایت یک سری کد‌های جاوا‌ اسکریپت است که در صفحه تغییر ایجاد می‌کند.
فرض کنید می‌خواهید یک عبارت را جستجو کنید و دائم عبارت را تغییر دهید، استفاده از روش اول وقت گیر است؛ به‌جای آن از بوک‌مارکلت استفاده می‌کنیم. به این صورت که بعد از کلیک بر روی بوک‌مارکلت، صفحه شروع به بارگذاری اطلاعات مربوط به این سرویس گوگل می‌کند، سپس یک علامت "پ" کنار ورودی متن (text box) ظاهر می‌شود، از اینجا به بعد همانند قبل است. یعنی آن ورودی متن مثل سایت اصلی عمل می‌کند و تمام قابلیت‌های آن را داراست.
برای اضافه کردن بوک‌مارکلت فقط کافی است لینک مقابل را گرفته و بر روی نوار بوک‌مارک‌ها رها کنید:
http://weblogina.com/post/google-transliteration/#ixzz۱Tr۲۷LH۸Z