Forvo سایتی جامع برای گوش دادن به تلفظ صحیح لغات!

شاید برای شما هم پیش آمده باشه که تلفظ یک کلمه انگلیسی یا فرانسوی یا ایتالیایی و … را نمی دانستید. در اینجا دو راه حل وجود داره , اول استفاده از دیکشنری ها که به صورت روباتیک کلمات …

شاید برای شما هم پیش آمده باشه که تلفظ یک کلمه انگلیسی یا فرانسوی یا ایتالیایی و … را نمی دانستید. در اینجا دو راه حل وجود داره , اول استفاده از دیکشنری ها که به صورت روباتیک کلمات را تلفظ می کنند که عموما تنها برای زبان انگلیسی مفید است؛ دوم که راه مفید تر هست خواندن این پست و مراجعه به سایت Forvo ! در این پست سایت معروفی را خدمتان معرفی می کنم که می توانید تلفظ صحیح لغات ۸ زبان دنیا شامل (انگلیسی , پرتغالی , کاتالانی , فرانسوی , اسپانولی , آلمانی , ایتالیایی و فارسی ) را که توسط افراد مسلط به این زبان ها تلفظ و ضبط شده گوش و کمک شایانی به شما در بیان صحیح کلمات کند.
برای این کار کافی است به این سایت رفته و در بخش جست و جوی لغت کلمه خود را وارد کنید.نکته جالب این سایت پشتیبانی کامل از زبان فارسی‌ست که به جز داشتن کلمات فارسی مختلف , تمام سایت به زبان فارسی ترجمه شده که می توانید از اینجا مشاهده کنید. از مزیت های مهم این سایت این است که تمامی لغات توسط خود کاربران سایت تلفظ شده و بنابراین هیچ تلفظی روباتیک نیست. برای مثال شما می توانید تلفظ یک کلمه را به صورت بریتیش یا آمریکایی گوش کنید و یا تلفظ یک لغت فرانسوی را توسط افراد مختلف گوش نمایید . ضمنا این سایت یک اپلیکیشن برای آیفون و ای پاد دارد که می توانید از اینجا دانلود و تلفظ صحیح لغات را از آی دیوایس خود بشنونید.
خلاصه اینکه بیایید با Forvo غلط های رایج در تلفظ لغات روزمره‌امان را از بین ببریم.