اشتیاق دیدار

حضرت ولی عصر کسی است که پیامبران الهی از حضرت آدم تا رسول الله مشتاق دیدارش بوده اند. نه تنها پیامبران که اولیای الهی با انتظار فرج وی بسربرده اند. اهل بیت ، ائمه معصومین تک به …

حضرت ولی عصر کسی است که پیامبران الهی از حضرت آدم تا رسول الله مشتاق دیدارش بوده اند. نه تنها پیامبران که اولیای الهی با انتظار فرج وی بسربرده اند. اهل بیت ، ائمه معصومین تک به تک شور و شوق خویش را برای رسیدن به خدمت بقیه الله ابراز داشته اند. روایت دارد که امام ششم جعفربن محمد (ع) اشاره به سینه اش کرد یعنی چقدر مشتاقم که ببینمش.(الغیبه نعمانی – باب ۱۳-ص۲۱۵)
هریک از ما نسبت به بعضی انسان ها تنفرداریم و نسبت به بعضی دیگر رغبت. اگر ازکسی تنفرداشته باشیم از هم سخن شدن با وی خواهیم گریخت و غیبت اورا اسایش و ارامش خود خواهیم دانست ولی اگر به کسی رغبت داشته باشیم طالب هم سخنی با او خواهیم شد و غیبت او باعث دلتنگی مان خواهد گشت.
امیرالمومنین فرموده است: خالطوا الناس مخالطه ان متم معها بکوا علیکم و ان عشتم حنّوا الیکم (نهج البلاغه – حکمت ۱۰) بامردم آن گونه معاشرت کنید که اگر مُردید برشما اشک ریزند و اگر زنده ماندید بااشتیاق به سوی شما آیند.
چه می شود که آدمی طالب دیدار کسی می شود؟ بی تردید اگر طالب دیدار کسی شدیم معنایش اینست که محبت به وی پیدا کرده ایم. محبت بی علت نمی شود وعلت آن خوب بودن است. کسانی که خوب باشند محبوب خواهند شد وکسی که بد باشند مغضوب.

میثم امانی
منبع
Mastaneh۳.blogfa.com