نگاهی به فیلم «ورود آقایان ممنوع»

تازه ترین اثر رامبد جوان را می توان از جمله آثار موفق طنز سینمای ایران دانست که با انتخاب مضمونی جدید و البته انتخاب بازیگرانی که بسیار آگاهانه در جای خود قرار گرفته بودند …

تازه ترین اثر رامبد جوان را می توان از جمله آثار موفق طنز سینمای ایران دانست که با انتخاب مضمونی جدید و البته انتخاب بازیگرانی که بسیار آگاهانه در جای خود قرار گرفته بودند در نهایت از آن فیلم موفقی ساخته است.
درحین برگزاری جشنواره فیلم فجر سال گذشته و قبل از اکران فیلم بسیاری علاقه مند بودند تا تازه ترین اثر رامبد جوان را به تماشا بنشینند.شاید این حس کنجکاوی بیشتر از عنوان فیلم به کارگردانی خود جوان و مضمونی که او برای فیلم جدیدش انتخاب کرده بود برمی گشت.
فیلم سینمایی «ورود آقایان ممنوع» به واقع فیلمی است در گونه طنز که تمام قد می توان از آن دفاع کرد و گفت در بحران ساخت فیلم هایی که بی جهت نام فیلم طنز را یدک می کشد «ورود آقایان ممنوع» فیلمی است شریف و به دور از لوده گری و ادا و اطفار هایی که به نام طنز در فیلم ها گنجانده می شود.فارغ از کارگردانی خود رامبد جوان که حقیقتا می توان گفت در چندین تجربه اخیرش از جمله «پسر آدم ,دختر حوا» به خوبی موضوع و سبک خودش را در حوزه ساخت فیلم طنز پیدا کرده است و اتفاقا با مخاطب ارتباط بسیار خوبی برقرار کرده است.باید از انتخاب بازیگران این فیلم صحبت کرد.
در ابتدا انتخاب ویشکا آسایش به عنوان شخصیت محوری فیلم با گریمی که شاید کمتر بازیگری تن به تجربه آن بدهد را می توان بهترین گزینه بازی در این نقش دانست.نوع بازی آسایش که در نهایت تندیس بهترین بازیگر زن را برای او به ارمغان آورد به دور از کلیشه های رایج و بسیار شیرین است و برای مخاطبانی که او را پیشتر در کارهای دینی و یا اجتماعی دیده بودند حضور او در یک کار طنز حقیقتا غافلگیر کننده بود و بسیار خوب از پس اجرای چنین نقشی بر آمد. در مقابل او رضا عطاران که دیگر می توان او را از جمله بازیگران بی رغیب طنز به شمار آورد یکی از متفاوت ترین نقش هایش را در این فیلم ایفا کرد.
کلیت کار در نهایت از ارتباط آدم ها در این فیلم قصه ای ساخت که آن را می توان بهترین فیلم طنز سال جاری دانست و مشتاقانه به تماشای آن نشست.