نشان دادن روابط قشنگ انسانی

کسانی که در حوزه انیمیشن در کشور ما کار می‌کنند، پیشرفت زیادی داشته‌اند اما انیمیشن خارجی هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد. به نظرم ما باید در کارهای انیمیشن روابط انسانی و عاطفی …

کسانی که در حوزه انیمیشن در کشور ما کار می‌کنند، پیشرفت زیادی داشته‌اند اما انیمیشن خارجی هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد. به نظرم ما باید در کارهای انیمیشن روابط انسانی و عاطفی درست را نشان بدهیم اما در برخی موارد به دلیل این که می‌خواهیم در قالب چارچوب‌های خودمان پیش برویم، برخی نمادها را حذف می‌کنیم و این باعث می‌شود بخشی از جذابیت‌هایمان را از دست بدهیم. به نظرم ما باید از بین کارهای خارجی گلچین کنیم یعنی همه کارها را نخریم بلکه کارها باید با فرهنگ ما مطابقت داشته باشد مثلاً ژاپنی‌ها فوتبالیست‌ها را برای پیشرفت فوتبالشان ساختند و ما هم پخش کردیم.
ما باید ببینیم در فرهنگمان به چه چیزی احتیاج داریم و همان را بسازیم. خیلی سخت است در چارچوبی کار کنیم که با ماهواره و دیگر رسانه‌ها مقابله کنیم. اصل مبارزه ما روی بچه‌ها است چرا که بچه‌ها آینده‌سازان کشور هستند و اگر درست تربیت شوند، آینده کشور تضمین شده است. می‌توانیم انیمیشن‌های خانوادگی و شادی بسازیم که در ارتباط با بچه‌ها و خانواده‌هایشان باشد. در کنار ارائه چنین انیمیشن‌هایی می‌توانیم فرهنگ‌‌ها و سنت‌هایمان را با جشن‌های قدیمی که داشتیم، نشان بدهیم و این باعث می‌شود بچه‌های ما دیگر انیمیشن‌های خشن و اکشن و... را نبینند چرا که به دنبال صلح و آرامش و محبت کردن هستند.
کسی که کار انیمیشن می‌کند، باید تولیدات جذاب‌تری را ارائه دهد طوری که اثرگذارتر عمل کند مثلاً قصه‌های قرآنی و حکایات قرآنی و... را مطرح کنیم. کسانی که کار فرهنگی می‌کنند، مسئولیت سنگینی دارند اما کسانی که برای کودکان برنامه‌سازی می‌کنند، مسئولیت سنگین‌تری در ترویج فرهنگ درست انسانی دارند. بازده کاری کسانی که کار کودک انجام می‌دهند پس از سال‌ها مشخص می‌شود.
حتی اگر می‌خواهیم تخیل بچه‌ها را قوی کنیم، بهتر است تخیل سالم را ترویج دهیم. کارتونی مثل دی جی مون مربوط به فرهنگ ما نیست ما می‌توانیم فرشته خوب و فرشته بد را نشان بدهیم. بیشتر اصرارم این است که روی روابط خانوادگی کار کنیم.