۱۲ توصیه طلایی نیمه اول تیر ماه ۱۳۹۰

● فروردین ماه سایه طوبی و دلجویی حور و لب حوض به هوای سر کوی تو برفت از یادم قلبتان را از بغض و کینه خالی کنید و فقط به محبت و مهربانی بینیدشید. آنگاه خواسته ها و آرزوهایتان را پیش …

● فروردین ماه
سایه طوبی و دلجویی حور و لب حوض
به هوای سر کوی تو برفت از یادم
قلبتان را از بغض و کینه خالی کنید و فقط به محبت و مهربانی بینیدشید. آنگاه خواسته ها و آرزوهایتان را پیش چشم بیاورید و با یک برنامه ریزی دقیق به سوی آنها حرکت کنید. قدر دوستان واقعی خود را بدانید و از طعنه و سنگ اندازی های حسودان ترسی نداشته باشید. قدر کار خوب را آدمهای قدرشناس می دانند، پس بدون نگرانی به کارهای خوب خود ادامه دهید. نیکوکار و دست و دلباز هستید و همین به زندگی شما برکت داده است، البته گاهی بیش از اندازه ولخرجی می کنید.
● اردیبهشت ماه
گفتی که حافظ د سر گشته ات کجاست
در حلقه های آن خم گیسو نهاده ایم
بهتر است از کسانی که قدر شما را نمی دانند، فاصله بگیرید و با آنها حشر و نشر نداشته باشید. خوش قلبی و مهربانی تان گایه باعث سوءاستفاده دیگران از شما می شود، بنابراین دوستان و اطرافیان خود را دقیقاً بشناسید. در بعضی کارها حتماً باید با افراد با تجربه مشورت کنید. به جای از این پله به آن پله پریدن باید روی هدفهای خود تمرکز داشته باشید. کم حوصله و کم طاقت بودن دردی را دوا نمی کند. از والدین خود توقع زیادی نداشته باشید.
● خرداد ماه
ماه و خورشید به منزل چو به امر تو رسند
یار مه روی مرا نیز به من بازرسان
هر چیزی را که در ذهنتان می گذرد با هر کس در میان نگذارید، چون همه محرم اسرار نیستند. بعضی از دلخوری ها ارزش فکر کردن هم ندارند، چه برسد به اینکه آنها را در صندوقچه قلبتان حفظ کنید. در درس و تحصیل استعداد خوبی دارید که باید قدر آن را بدانید. در انتخاب دوستان دقت کنید. به پدر و مادرتان بیشتر از این خدمت کنید. سراغ گرفتاران فامیل بروید و دستشان را بگیرید. از تکروی و خود رای بودن بپرهیزید.
● تیر ماه
چه بودی ار دل آن یار مهربان بودی
که حال ما نه چنین بودی، ار چنان بودی
در جمع خانواده رفتار گرم و مناسبی دارید و به همین دلیل به دل همه می نشینید، اما اگر کمی پا را فراتر بگذارید، همین رفتار موجب دلخوری عده ای می شود. در خرج کردن، حواستان به دخل و درآمدتان باشد تا محتاج قرض گرفتن از این و آن نشوید. تنوع طلبی در هر زمان و حالتی نکوهیده و نامناسب است. قدر خانواده خوبی را که دارید، بدانید و ساعات بیشتری را به آنها اختصاص دهید. در آینده ای نزدیک به یکی از آرزوهای دیرینه خود خواهید رسید.
● مرداد ماه
جهان پیر رعنا را ترحم در جبلت نیست
ز عشق او چه می جویی در او همت چه می بندی
به آرزوهای دور و دراز دل نبندید و خیالپردازی و رویاپروری را کنار بگذارید. واقع گرا باشید و زندگی را با همه تلخ و شیرین هایش ببینید. با یک برنامه ریزی دقیق می توانید به بسیاری از خواسته ها و هدفهای منطقی و معقول خود آدمهای باتجربه بهره بگیرید. دل کسی را نشکنید، چون آه مظلومان بد جوری در زندگی انسان گره می افکند. روزهای روشنی پیش رو دارید.
● شهریور ماه
درین بازار اگر سودی ست با درویش خرسند است
خدایا منعم گردان به درویشی و خرسندی
از نیکویی کردن ضرر نمی کنید، حتی اگر بعضی ها قدرش را ندانند. گاهی دلتان از جفای دوستان می گیرد، در این جور مواقع به خداوند توکل کنید و برای سر به راه و با انصاف شدن آنها دعا نمایید. قرار نیست در همه معامله ها سود هنگفتی نصیب شما شود، پس دلسرد نشوید و به راه خود ادامه دهید. به قول و قراری که با دیگران می گذارید، اهمیت بدهید. اگر کسی را رنجانده اید، از او عذرخواهی کرده و دلش را به دست آورید.
● مهر ماه
اشک من رنگ شفق یافت ز بی مهری یار
طالع بیش شفقت بین که درین کار چه کرد
قدر لحظه لحظه زندگی خود را بدانید و حتی یک ثانیه آن را به بطالت نگذرانید. شما می توانید در درس و کار آدم بسیار موفقی باشید، به شرطی که از استعدادها و توانایی های بالقوه خود به خوبی استفاده کنید. خیلی ها دوست دارند جای شما باشند. در حالی که شما قدر خودتان را آن طور که باید و شاید نمی دانید.مطمئن باشید یک شبه نمی توان راه صد ساله را پیمود، پس گام به گام جلو بیایید.
● آبان ماه
از آن به دیر مغانم عزیز می دارند
که آتشی که نمیرد همیشه در دل ماست
برای رسیدن به هدف نباید دست به کاری غیرمتعارف بزنید. حق و حقیقت را در تمام لحظات زندگی پیش چشم داشته باشید. از حرف درست و حق دیگران نرنجید، بلکه از آن برای رفع عیوب خود استفاده کنید. میانه رو باشید و از تندروی و سختگیریهای بی مورد بپرهیزید. گاهی تنبلی می کنید و این شما را از مقصد و مقصود دور می سازد. کارها را با بهانه گیری ها واهی پیچیده نکنید.
● آذر ماه
چو بشنوی سخن اهل دل مگو که خطاست
سخن شناس نه ای جانا، خطا اینجاست
مسافرت و تغییر آب و هوا برای عوض شدن روحیه شما بسیار خوب است. به خانواده تان نزدیکتر شوید و آنها را بهترین دوستان خود بدانید. از اندرزهای بزرگترها کمال استفاده را ببرید. در بند مادیات نباشید و به طور معتدل و معقول به فکر پول در آوردن باشید. با هر کسی معاشرت نکنید و از دوستان دورو دور شوید. صبر و توکل به خدا شما را به قله های موفقیت می رساند.
● دی ماه
آسوده بر کنار چو پرگار می شدم
دوران چو نقطه عاقبتم در میان گرفت
بیشتر وقتها باید دیگران را همان گونه که هستند پذیرفت و در پی تغییر آنها نبود. با ناملایمات زندگی بسازید و هنر خود را در سختی ها نشان دهید. روی کمک و همفکری خانواده و دوستان صمیمی تان حساب کنید. در پی امتحان این و آن نباشید، چون ممکن است مجبور شوید خیلی ها را کنار بگذارید. اجازه ندهید خوش قلبی و مهربانی شما موجب سوء استفاده بعضی ها شود.
● بهمن ماه
آتش رخسار گل خرمن بلبل بسوخت
چهره خندان شمع آفت پروانه شد
با دوراندیشی و برنامه ریزی درست می توانید بسیاری از مشکلات فعلی را حل کنید. دوست داشتن به معنای گذشتن از عقاید و سلیقه های خود به نفع طرف مقابل نیست. نظم و انضباط را جدی بگیرید و دقیق تر قدم بردارید. عجولانه تصمیم گرفتن به جای اینکه انسان را به هدف نزدیک کند، از آن دور می سازد. زندگی خود را فدای دوستان نکنید، بلکه به خانواده خود بیشتر از هر کس و هر چیزی اهمیت بدهید. اگر صبر و همت را توامان داشته باشید، روزهای روشن از راه خواهند رسید.
● اسفند ماه
از دم صبح ازل تا آخر شام ابد
دوستی و مهر، بر یک عهد و یک میثاق بود
سیر کردن در گذشته و غصه روزهای رفته را خوردن نه تنها دردی را دوا نمی کند، بلکه شما را از درک آینده نیز باز می دارد. با یک تصمیم جدی و معقول از حصاری که دور خود ساخته اید، بیرون بیایید و به فکر ساختن روزهای درخشان آینده باشید. از نصیحت های دلسوزانه بزرگترها بخصوص والدین نرنجید و آنها را آویزه گوش خود سازید. به خداوند مهربان توکل کنید و از سختی راه هراسی به دل راه ندهید از دوستان حسود دوری کنید.