۱۲ توصیه طلایی نیمه دوم خرداد ماه ۱۳۹۰

● فروردین ماه ارباب حاجتیم و زبان سئوال نیست در حضرت کریم تمنا چه حاجت است؛ اگر می خواهید دست به کاری بزنید، جوانب آن را بسنجید، اگر کمی دوراندیش باشید، هرگز افسوس و پشیمانی …

● فروردین ماه
ارباب حاجتیم و زبان سئوال نیست
در حضرت کریم تمنا چه حاجت است؛
اگر می خواهید دست به کاری بزنید، جوانب آن را بسنجید، اگر کمی دوراندیش باشید، هرگز افسوس و پشیمانی به سراغتان نخواهد آمد. دعا و ارتباط صمیمانه با خدا کلید بسیاری از مشکلات است. اراده ای قوی دارید و می توانید از بحرانها و روزهای سخت به خوبی عبور کنید. به زودی موفقیتی بزرگ نصیبتان می شود که دوست و دشمن مجبور به تحسین و ستایش شما می شوند.
● اردیبهشت ماه
سر ارادت ما و آستان حضرت دوست
که هر چه بر سر ما می رود ارادت اوست
دقت، سرعت و ظرافت می تواند شما را به مرزهای ناب موفقیت برساند. در فکر این نباشید که ره چند ساله را در چند روز طی کنید. اگر اوضاع بر وفق شما نبود، به زمین و زمان ناسزا نگویید و زود ناامید نشوید. ناملایمات و سختی ها بخشی از زندگی اند و اتفاقاً باعث آبدیده و با تجربه شدن انسان می شوند. دلی مهربان و زلال دارید، اما گاهی راه و رسم ابراز عشق و علاقه را بلد نیستید.
● خرداد ماه
گفتمش در عین وصل این ناله و فریاد چیست
گفت ما را جلوه معشوق در این داشت
در بین دوستان به انسانی شریف، با وجدان و با انصاف معروفید و این شهرت مثبت را آسان به دست نیاورده اید، بنابراین خوشحال باشید که به گونه ای سازنده رفتار کرده اید. فردی اخلاق گرا و با مرام هستید که می توان در مهلکه ها و معرکه های گوناگون به شما تکیه کرد. دعای دیگران به زندگی شما برکت و رونق داده است. استعدادهای بالقوه خود را پرورش داده و به فعل و عمل برسانید.
● تیر ماه
همیشه وقت تو ای عیسی صبا خوش باد
که جان حافظ دل خسته زنده شد به دمت
در تحصیل و یا کار موفقیت بزرگی نصیب شما خواهد شد. یکی از بهترین ویژگی های شما که می تواند الگوی دیگران باشد، خویشتن داری و صبر و تحمل فراوان شماست. در کارهای مهم حتماً نظر بزرگترها را بپرسید و به قول معروف بی گدار به آب نزنید. دلخوری های کهنه را کنار بگذارید تا خودتان هم به آرامش برسید. از لحظه لحظه زندگیتان به نحو احسن بهره ببرید. پس انداز را جدی بگیرید و به فکر روزهای مبادا هم باشید.
● مرداد ماه
من همان روز ز فرهاد طمع ببریدم
که عنان دل شیدا به لب شیرین داد
تکیه نکردن به دوستانی که فقط به فکر منافع خودشان هستند، باید یک اصل اساسی و مهم برای شما باشد. در انتخاب دوست سختگیر و هوشیارتر باشید. به والدین خود توجه بیشتری کنید. توقع نداشته باشید زمانه همیشه به کام شما باشد. کمی سرعت عمل داشتن در کارها به نفع شماست. منتظر خبرهای خوب و خوشحال کننده باشید، خبرهایی که ممکن است مسیر زندگیتان را عوض کند کند. در ارتباطات و روابط اجتماعی فعال تر و گرم تر از این باشید.
● شهریور ماه
بس آسان می نمود اول غم دریا به بوی سود
غلط گفتم که این طوفان به صد گوهر نمی ارزد
اعتماد به نفس خوبی دارید و از طوفانها و حوادث ناگوار یک فرصت خوب و مطلوب برای رسیدن به موفقیت، می سازید اگر گره ای به بعضی از کارهایتان افتاده به خداوند توکل کنید و با توسل به ائمه اطهار (ع) به باز شدن آن امیدوار باشید. روزهای خوبی پیش رو دارید که توام با شادی و پیروزی است. از کمک دیگران استقبال کنید و دستهایی را که برای دوستی دراز می شود، رد نکنید.
● مهر ماه
بیان شوق چه حاجت که حال آتش دل
توان شناخت ز سوزی که در سخن باشد
اگر نظم و ترتیب و خوش قولی را به سایر صفات خوب و مثبت خود اضافه کنید، الگویی کامل برای دوستان خواهید بود. مهربانی و دست و دلبازی شما زبانزد خاص و عام است و همه از اینکه با شما دوست شوند، استقبال می کنند. گاهی زودباوری و دلسوزی بیش از اندازه کار دستتان می دهد. در امور مالی حد و اندازه نگه دارید تا در آینده دچار مشکل نشوید. حسادت بعضی ها نشانه موفقیت شماست.
● آبان ماه
قند آمیخته با گل نه علاج دل ماست
بوسه ای چند بر آمیز به دشنامی تچند
با کسانی مشورت کنید که خالی از وسوسه های نفسانی اند و از روی عقل و منطق و انصاف شما را راهنمایی می کنند. استعداد و توانایی شما در زمینه های گوناگون هنوز کشف نشده است، سعی کنید آنها را کشف کرده و پرورش دهید. بر روی انجام کاری که آینده آن روشن نیست پافشاری نکنید. گاهی براساس احساس تصمیم می گیرید که در نهایت به زیان شما تمام می شود. برای فروش عجله نکنید.
● آذر ماه
فدای دوست نکردیم عمر و مال دریغ
که کار عشق ز ما این قَدَر نمی آید
همیشه از حق سخن بگویید و از آن دفاع کنید، چون در این صورت هیچ گاه احساس ضرر و زیان نخواهید کرد. اگر خبری شنیدید که موافق طبع و نظر شما نبود، روی ترش نکنید و با سعه صدر با آن روبرو شوید. به والدین خود کمک کنید تا دعای خیر آنها به زندگی شما برکت ببخشد. بزودی بعضی از مشکلات شما به طرز معجزه آسایی حل می شود. از درگیری با کسانی که جز نق زدن و ایراد گرفتن کاری ندارند، بپرهیزید.
● دی ماه
به جان دوست که غم پرده بر شما ندرد
گر اعتماد بر الطاف کارساز کنید
به موفقیت بزرگی می رسید که باید آن را پلی برای رسیدن به موفقیت های دیگر کنید، نه اینکه غره و مغرور شوید. از دوستی و مصاحبت با آدمهای خبرچین دوری کنید، چون بالاخره یک روز آبروی شما را نیز به باد خواهند داد. به حرف بزرگترها اهمیت بدهید و خود را بی نیاز از مشورت و رایزنی ندانید. در مسائل مالی دوراندیش و بااحتیاط عمل کنید. از گوشه گیری و انزوا بیرون بیایید تا افق های تازه ای به روی شما باز شود.
● بهمن ماه
به یکی جرعه که آزار کسش در پی نیست
زحمتی می کشم از مردم نادان که مپرس
قوی باشید و در کارهای سخت اعتماد به نفس خود را حفظ کنید و به خداوند بزرگ توکل نمایید. اگر چند روزی روزگار بر وفق مراد شما نبود، عنان صبر از کف ندهید، بلکه در پی چاره جویی باشید. از امروز به فکر آینده باشید، اما غم گذشته را نخورید. از کسانی که جز نادانی و ضرر رساندن هنر دیگری ندارند، دوری کنید. ادامه تحصیل به نفع شماست. هزینه های اضافی را از زندگی تان حذف کنید.
● اسفند ماه
ما بی غمان مست، دل از دست داده ایم
همراز عشق و همنفس جام باده ایم
امیدوارانه به روزهایی که پیش رو دارید، بنگرید و با اعتماد به نفس کامل قدم جلو بگذارید. از یک معرکه پیچیده به سلامت عبور می کنید که باید از آن درسهای فراوانی بگیرید. در همه حال به یاد خدا باشید و از او کمک بخواهید. در درس و تحصیل کوشاتر از این باشید و دم از شکست نزنید. گاهی دچار غروری کاذب می شوید که شما را از مسیر درست منحرف می سازد. از ورزش و استراحت کافی غافل نشوید.