۱۰ نرم‌افزار ضروری برای اندروید بابک نقاش

قدرتی که سیستم‌عامل اندروید به گوشی‌های تلفن همراه می‌دهد به اندازه کافی بزرگ است و می‌توانیم به راحتی لقب سریع‌ترین رشد را به اندروید گوگل بدهیم. یکی از ویژگی‌های این سیستم‌عامل …

قدرتی که سیستم‌عامل اندروید به گوشی‌های تلفن همراه می‌دهد به اندازه کافی بزرگ است و می‌توانیم به راحتی لقب سریع‌ترین رشد را به اندروید گوگل بدهیم. یکی از ویژگی‌های این سیستم‌عامل نرم‌افزارهای پرتعداد و رایگانی است که می‌توانید از آنها برای افزایش توانایی‌های گوشی استفاده کنید. برخی از این نرم‌افزارها برای گوشی و سیستم‌عامل ضروری هستند که در ادامه با تعدادی از آنها آشنا می‌شویم.
۱) Superuser: اولین نرم‌افزاری که باید در شروع استفاده از گوشی روی آن نصب کنید؛ همین Superuser است. تقریبا تمام بدافزارها و نرم‌افزارهای خطرناک کار خود را با دسترسی به بخش پایه سیستم (Root) انجام می‌دهند. با کمک این برنامه هر نرم‌افزاری که قصد دسترسی به این قسمت را داشته باشد باید از کاربر در همان لحظه مجوز دریافت کند.
۲) Titanium Backup: تهیه نسخه پشتیبان تنها یکی از کاربردهای این نرم‌افزار است و قدرت آن هم در این است که می‌تواند از نرم‌افزارهای روی گوشی و تمام اطلاعات مربوط به آنها پشتیبان تهیه کند. از دیگر امکانات تیتانیوم بک‌آپ، قدرت حذف نرم‌افزارها است که علاوه بر نرم‌افزارهای نصب شده، شامل برنامه‌های سیستمی هم می‌شود.
۳) Metamorph: ساخت تم و طراحی یک محیط گرافیکی شاید کار سختی باشد ضمن اینکه تم‌ها معمولا روی همه بخش‌ها اثر می‌گذارند. حالا اگر می‌خواهید تنها یک قسمت مشخص از سیستم‌عامل را طراحی کنید می‌توانید از متامورف کمک بگیرید. به عنوان مثال فقط صفحه مربوط به دفترچه تلفن را تغییر دهید و مواردی مانند آن را اجرا کنید.
۴) SSH Tunnel: یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های اندروید توانایی آن در اتصال به اینترنت و وب‌گردی است. برای اینکه یک ارتباط امن و مطمئن داشته باشید بهتر است از نرم‌افزار SSH Tunnel استفاده کنید. این نرم‌افزار زمانی که از اینترنت عمومی در کافی‌شاپ یا مراکز تجاری استفاده می‌کنید می‌تواند جلوی سرقت اطلاعات و مشاهده آنها را بگیرد.
۵) SetCPU: با کمک این نرم‌افزار می‌توانید پردازنده گوشی یا تبلت خود را اورکلاک کنید. به این معنی که توان پردازش آن را افزایش دهید.
برای انجام این کار باید فرکانس پردازنده را تغییر دهید. البته توجه داشته باشید با این‌کار مصرف باتری افزایش پیدا می‌کند و حرارت بیشتری تولید خواهد شد.
۶) Advanced Task Killer: اندورید به صورت درونی مجهز به یک نرم‌افزار مدیریت برنامه‌ها است با این حال شاید استفاده از یک برنامه کمکی هم برای زمانی که دستگاه با مشکل روبه‌رو است، بد نباشد.
با کمک این برنامه می‌توانید کلیه نرم‌افزارهای در حال اجرا را شناسایی و هر کدام را که خواستید غیرفعال کنید.
۷) EverPaper: اینترنت روی موبایل در ایران هنوز هم مصیبت‌های زیادی دارد. برای اینکه بتوانید در وقت و هزینه اینترنت صرفه‌جویی کنید می‌توانید از EverPaper استفاده کنید. با کمک این نرم‌افزار صفحاتی را که مایل هستید ذخیره کنید تا بعدا سر فرصت بتوانید آنها را ببینید. یکی از مزیت‌های این برنامه انعطاف آن در مقابل انواع صفحات است.
۸) Mint: نگه داشتن حساب خرج‌ها و درآمدها معمولا در میان کارهای روزمره ما نیست. حالا اگر می‌خواهید حساب خرج‌ها را به جای نگاه کردن به باقی مانده پول جیب‌تان، توسط یک نرم‌افزار داشته باشید بهتر است از مینت استفاده کنید. نگران قسمت‌های خانوادگی هم نباشید زیرا می‌توانید روی هر بخش که خواستید رمز عبور بگذارید.
۹) Kindle : کتاب‌فروشی آمازون تا حالا نسخه‌های زیادی از کیندل فروخته است با این حال تصمیم دارد کتابخوانی را روی تمام سیستم‌ها از جمله اندروید گسترش دهد. نرم‌افزار کیندل هم به همین منظور طراحی شده و می‌تواند علاوه بر موارد مربوط به کتاب مثل عکس جلد و صفحه‌ای از کتاب را که خوانده‌اید، مواردی مثل روشنایی صفحه نمایش را هم تنظیم کند.
۱۰) DropBox: این روزها همه از رایانش ابری صحبت می‌کنند که در آن دیگر اطلاعات روی سیستم شما نیست و فقط کافی است به سرورها دسترسی داشته باشید. دراپ‌باکس نیز همین کار را می‌کند یعنی علاوه بر اینکه فضای برای ذخیره اطلاعات در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید از طریق این نرم‌افزار به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید و آنها را مدیریت کنید.