۱۲ توصیه طلایی نیمه اول خرداد ماه ۱۳۹۰

● فروردین ماه ندای عشق تو دیشب در اندرون دادند فضای سینه ز شوقم هنوز پر زصداست برای رسیدن به مقصود باید تلاش خود را دو چندان کنید، چون فقط با حرف و توقع نمی توان به هدف دست یافت. …

● فروردین ماه
ندای عشق تو دیشب در اندرون دادند
فضای سینه ز شوقم هنوز پر زصداست
برای رسیدن به مقصود باید تلاش خود را دو چندان کنید، چون فقط با حرف و توقع نمی توان به هدف دست یافت. گاهی و در بعضی کارها خطر کردن ضرورت دارد، البته عاقلانه و با تامل و تعمق بسیار.
باید به زندگی خود نظم و سر و سامان بدهید و بیشتر به خود و خانواده تان برسید. به دانسته ها و استعدادتان اعتماد کنید و با تکیه بر آنها قدم جلو بگذارید. به هر کسی رو نزنید و در هر شرایطی عزت نفس خود را حفظ کنید.
● اردیبهشت ماه
خلوت گزیده را به تماشا چه حاجت است
چون کوی دوست هست به صحرا چه حاجت است
از کید و حیله دشمنان و بدخواهان ترسی نداشته باشید. حسودان نمی توانند موفقیت ها و پیروز های پی در پی شما را ببینند. برای رسیدن به قله های بلندتر باید قدم اول را محکم بردارید و به کسانی اعتماد کنید که ارزش آن را دارند. در بعضی کارها تردید می کنید و این دو دلی به نفع شما نیست و زمان و فرصت را می سوزاند. ببیشتر از این دل به زندگی خانوادگی تان بدهید و به آینده خوشبین باشید.
● خرداد ماه
دلا منال ز بیداد و جور یار که یار
تو را نصیب همین کرده است و این دادست
از جور و جفای دوستان گه داشتن چندان دلچسب نیست و به قول معروف از دوست هر چه رسد نیکوست. شما فردی مسئولیت پذیر هستید که می توانید از عهده هر کاری به خوبی برآیید. در مواقع سختی دل به خدا بدهید و از او انتظار یاری داشته باشید. روزهای خوبی پیش رو دارید که نتیجه تلاشها و کوششهای شبانه روزی شماست. راز خود را با هر کسی در میان ننهید. به والدین خود بیشتر توجه کنید.
● تیر ماه
شرح شکن زلف خم اندر خم جانان
کوته نتوان کرد که این قصه دراز است
هیچ چیز غیر ممکن نیست. از دست زدن به کارهای بزرگ نترسید. قرضهیا شما کم کم ادا می شود و بهتر است که احساس عذاب وجدان نکنید. کارهای خود را طبقه بندی کنید و بعضی از آنها را در اولویت قرار دهید. از کمک گرفتن از دیگران ابایی نداشته باشید و از هر دستی که به سوی شما دراز می شود، با خوشرویی استقبال کنید. فکرهای بزرگی در سر دارید که کم کم جامه عمل خواهند پوشید و برای شما خیر و برکت خواهند داشت.
● مرداد ماه
رخ تو در دلم آمد، مراد خواهم یافت
چرا که حال نکو در قفای فال نکوست
شما مدیر و مدبرید و به آینده امیدوارید. از خلاقیت و نوآوری خوشتان می آید و از تکرار گریزانید. دلتان می خواهد شما را بهتر ببینند و از توانایی های بالقوه تان بیشتر استفاده کنند. در کارهای مهم حتماً با بزرگترها مشورت کنید. از سرزنش دیگران بپرهیزید و سرتان به کار خودتان باشد. وقتی بر سر دوراهی قرار می گیرید، به خداوند توکل کنید و از سختی های راه هراسی به دل راه ندهید.
● شهریور ماه
شکر خدا که از مدد بخت کار ساز
بر حسب آرزوست همه کار و بار دوست
آدم شکرگزار و قدرشناسی هستید و به آنچه دارید قانع اید و از حرص و طمع می پرهیزید. با قدری صبر و حوصله به مقصود و هدف خود می رسید. به فکر سلامتی خود باشید، چون برای ایجاد یک تغییر و دگرگونی بزرگ به انرژی فراوانی نیاز دارید. دوستان خوب و وفادارتان را شناسایی کنید و بد نیست که بعضی از آنها را امتحان کنید. استعداد شما برای درس و تحصیل خیلی خوب است، بنابراین اگر امکان و حوصله ادامه تحصیل را دارید، درنگ نکنید.
● مهر ماه
مرا از توست هر دم تازه عشقی
تو را هر ساعتی حسنی دگر باد
دوستان خوب شما در سختی ها و شادی ها در کنارتان هستند، پس قدرشان را بدانید و آنها را از خود نرنجانید. به دلخوری ها و کینه های جزئی و قدیمی پایان بدهید. ولخرجی نکنید و در مسائل مالی اهل حساب و کتاب باشید. احترام به حقوق دیگران و مسئولیت پذیری می تواند جایگاه شما را نزد اطرافیان ارتقا ببخشد. از قرض گرفتن و بدهکار این و آن شدن استقبال نکنید. روزهای روشنی در انتظارتان است.
● آبان ماه
بادت به دست باشد اگر دل نهی به هیچ
در معرضی که تخت سلیمان رود به باد
از خیالپردازی و پرداختن به آرزوهای دور و دراز کناره بگیرید و زندگی را با همه فراز و نشیب هایش ببینید و به قول معروف واقع بین باشید. جواب بدی دیگران را با خوبی و محبت می دهید. این خصیصه خوبی است، اما به شرطی که موجب سوءاستفاده آنها نشود. در مسائلی که مربوط به شما نمی شود، دخالت نکنید تا درگیر یک سری ماجراهای عجیب و غریب نشوید. در امور شخصی نظم را در اولویت قرار دهید.
● آذر ماه
دلا ز طعن حسودان مرنج و واثقباش
که بد به خاطر امیدوار ما نرسد
اگر بنا باشد به حرف مردم حرکت و راه خود را مشخص کنید، کمتر موفق خواهید شد. از طعن حسودان نرنجید و با اعتماد به نفس کامل به راه خود ادامه دهید و به خدای بزرگ توکل داشته باشد. برای تغییر شغل و یا مکان به مشورت و تدبیر بیشتری نیاز دارید. به تفریح و استراحت هم اهمیت بدهید و از کارهای گروهی گریزان نباشید. به بزرگترها احترام بگذارید و اگر می توانید به زیردستان کمک کنید، دریغ نورزید.
● دی ماه
همت حافظ و انفاس سحر خیزان بود
که ز بند غم ایام نجاتم دادند
وقتی خدا را دارید، هیچ غمی ندارید، چون بنده خدا نمی تواند اخلالی در کارتان به وجود آورد. غم و غصه روزگار می گذرد و ارزش آن را ندارد که بخش مهمی از فکر و ذهنتان را به آن اختصاص دهید. به نصایح بزرگترها توجه کنید و آنها را به کار بندید. مگذارید موفقیت ها باعث غرور شما شوند. از خطاهای کوچک دوستان و نزدیکان بگذارید تا جان و دلتان صاف تر از قبل شود.
● بهمن ماه
عاقلان نقطه پرگار وجودند ولی
عشق داند که درین دایره سرگردانند
اگر قصد دارید کار بزرگی انجام دهید، تردید را کنار بگذارید و با نام خدا و توکل به او قدم در راه بنهید. بعضی از امور با عشق و ایمان پیش می روند و عقل محاسبه گر را در آنها راهی نیست. اگر قبل از هر تصمیمی جوانب امر را خوب بسنجید و پند بزرگترها را آویزه گوش کنید، هرگز پشیمان نخواهید شد. روزهای سختی در پیش دارید که با صبر و تحمل شما به پایان می رسد و شاد و خوشحال می شوید.
● اسفند ماه
این دل غمدیده حالش به شود، دل بد مکن
وین سر شوریده باز آید به سامان غم مخور
ناامید نباشید و در هر حال و وضعی به روزهای پر از شور و شادی فردا بیندیشید. بعضی از ناملایمات نتیجه رفتار نسنجیده و عجولانه خودتان است، بنابراین همه را گردن روزگار و قضا و قدر نیندازید. شما می توانید پیروزی های بزرگی به دست آورید، به شرطی که توانایی های خود را باور داشته باشید و از خطر کردن و تجربه مرزهای ناشناخته نترسید. همچنان به خداوند بزرگ توکل کنید و کارها را به او بسپارید.