معنای زندگی را دریابید !

معنای زندگی را می توان زیر چهار عنوان دسته بندی کرد : ۱) روابط ۲) خلاقیت ۳) خدمت ۴) تکامل ▪ روابط : ما معنای زندگی را در روابط مهر آمیز و صمیمانه ای می یابیم که در آن از ترسها و بیگانگی …

معنای زندگی را می توان زیر چهار عنوان دسته بندی کرد :
۱) روابط
۲) خلاقیت
۳) خدمت
۴) تکامل
▪ روابط : ما معنای زندگی را در روابط مهر آمیز و صمیمانه ای می یابیم که در آن از ترسها و بیگانگی فراتر می رویم و قلب خود را به شکلی نا مشروط به روی دیگران می گشاییم . این افراد دلیلی برای زیستن به ما می بخشند و از همین روست که جدایی از آنها بسیار دردناک است . با وجود این ، رابطه نهایی ما با مر الهی است .
▪ خلاقیت : سرشت بنیادین ماست . در مقام تجلیات انرژی کیهانی ما آفریدگارهایی در زمین هستیم و بیان خلاقانه خود ، برای توازن ، شادی و کامیابی ، احساس ارزشمندی و نیک بودمان ضروری است .
▪ خدمت : خدمت یا مفید بودن برای دیگران دلیلی برای زندگی است . احساس می کنیم هستی مان مهم است ، و زندگی مان پر معنا .
▪ تکامل : تکامل یا تحقق بخشیدن به خویش در هر آفرینشی آشکار است . می توانیم خود را از لحاظ جسمی و روانی رشد دهیم و به قدرت مهر ورزی ، خلاقیت ، صلح و آرامش درون و شادی خود بیافزاییم و در هماهنگی بیشتری با محیط خود زندگی کنیم .
همه ما نیروهایی را در وجود خود احساس می کنیم که ما را به سوی تکامل بخشیدن بیشتر به خود سوق می دهند . به روشنی می دانیم که می توانیم شادتر و پرمهر تر از آنچه هستیم شویم . می توانیم بخش بزرگتری از نیروی بالقوه درونمان را متجلی سازیم .
همین فشار درونی را نسبت به روابط ، خلاقیت و خدمت احساس می کنیم . با این حال ، معنای نهایی زندگی در سرشاری نفس هستی نهفته است و بس .


غلامحسین ریاحی