زندگینامه جاسلین بل برنل

سوزان جاسلین بل در ۱۵ ژوئیه سال ۱۹۲۲ در بلفاست، در ایرلند شمالی متولد می شود. در میان ۴ فرزند خانواده او بزرگترین آنهاست. پدرش یک معمار است که برای مدت محدودی در رصدخانه آرما …

سوزان جاسلین بل در ۱۵ ژوئیه سال ۱۹۲۲ در بلفاست، در ایرلند شمالی متولد می شود. در میان ۴ فرزند خانواده او بزرگترین آنهاست. پدرش یک معمار است که برای مدت محدودی در رصدخانه آرما در ایرلند شمالی کار می کند، در همین زمان کم است که جاسلین فرصت دیدار از رصد خانه را پیدا می کند و در این زمینه کنجکاوانه سوالات زیادی را می پرسد.
۱۹۵۶
بعد از اتمام تحصیلات مقدماتی به مدرسه مونت که یک مدرسه شبانه روزی و وابسته به انجمن کوئیکرز دراستان یورک انگلستان می رود.
۱۹۶۱
برای اینکه یک ستاره شناس رادیویی شود به برنارد لاول (ـ۱۹۱۳) در رصدخانه جادریل بانگ در چشیر نامه می نویسد که وی را راهنمایی کند. برنارد لاول به وی پیشنهاد می کند که فیزیک یا الکترونیک بخواند.
۱۹۶۵
از دانشگاه گلاسکر در رشته فیزیک فارغ التحصیل می شود. پس از آن برای تحصیلاتش در دوره دکتری به دانشگاه کمبریج می رود. به یک گروه ۵ نفره ملحق شده و همراه آنها کار دو ساله ساخت یک رادیو تلسکوپ را برای مشاهده کوازارها (شبه ستاره ها) آغاز می کند.
۱۹۶۷
از ژوئیه این سال استفاده از این تلسکوپ آغاز می شود. در ۳۸ نوامبر یک جسم ناشناخته دیده می شود. این جسم برای چند هفته ناپدید شده، سپس بر می گردد.
۱۹۶۸
در ماه ژانویه، آنها (گروه ۵ نفره) یک گزارش تحقیقی را که در آن کشف پالسارها (ستاره های تپنده) عنوان شده بود منتشر می کنند.
۱۹۶۹
عضو مرکز تحقیقات دانشگاه ساوتمتون می شود، و در رشته ستاره شناسی با اشعه گاما مشغول فعالیت می شود. بدنبال ازدواجش نام فامیلی خود را به بل برنل تغییر می دهد.
۱۹۷۴
به آزمایشگاه علوم فضایی مولارد می رود وبا استفاده از ماهواره آریل وی انگلستان، در رشته ستاره شناسی با اشعه ایکس مشغول کار می شود.
۱۹۸۲
عضو ارشد تحقیقات در رصدخانه سلطنتی در ادینبورگ می شود. برای مشاهده کهکشانها از ماهواره اگزوست استفاده می کند. وی مسئولیت تلسکوپ جیمز کلارک ماکسول در هاوایی را نیز به عهده می گیرد.
۱۹۸۹
برای کشف پالسارها (ستاره های تپنده) موفق به اخذ مدال هرشل از انجمن ستاره شناسی سلطنتی می شود.
۱۹۹۱
رصد خانه سلطنتی را ترک می کند، و استاد فیزیک دانشگاه غیر دولتی میلتون کینز می شود.