خوراکی های پرانرژی

برخی از تنقلات به طور چشمگیری سطح انرژی بدن را بالا می برد. افزایش انرژی به طور طبیعی روحیه را بهبود می بخشد. سعی کنید از این چهار نوع تنقلات برای بالا بردن روحیه خود استفاده کنید …

برخی از تنقلات به طور چشمگیری سطح انرژی بدن را بالا می برد. افزایش انرژی به طور طبیعی روحیه را بهبود می بخشد.
سعی کنید از این چهار نوع تنقلات برای بالا بردن روحیه خود استفاده کنید چرا که سطح قند خونتان را بالا می برند و کالری زیادی هم ندارد.
▪ بادام
بادام غنی از موادمعدنی و ویتامین ها، از جمله منگنز، مس، ویتامین۲B و فسفر است. منیزیم به عنوان یک ماده معدنی که نقش اساسی در تولید انرژی و سیستم ایمنی بدن دارد می تواند الگوی خواب را بهبود بخشد، عضلات را شل کند. تنش و اضظراب را برطرف کرده و مانع افزایش افسردگی شود. پروتئین و فیبر موجود در بادام قندخون را تثبیت می کند و زمانی که قندخون افت می کند برای تنظیم انرژی سوزانده می شود. چربی های سالم مثل انواع موجود در بادام برای محدودکردن اشتها و جلوگیری از پرخوری به کار می رود که می تواند در کاهش وزن و کمک به احساس سیری نقش عمده ای ایفا کند. به این دلایل، بادام و دیگر آجیل ها اغلب به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند توصیه می شود.
▪ ماست
ماست سرشار از کلسیم، فسفر، پروتئین، و روی همچنین منبع خوبی از ویتامین۲B، ۵Bو ۱۲B است، موادمغذی موجود در ماست به سرعت جذب و به آسانی هضم می شود و این به معنای افزایش فوری انرژی دریافتی شماست. مواد موجود در ماست همچنین منجر به تقویت خلق و خوی و مبارزه با خستگی هم می شود.
▪ تنقلاتی از گندم
غلات کامل- به ویژه سبوس- سرشار از مواد مغذی ضروری است که انرژی بدن و مغز را تامین می کند. از جمله مواد موجود در آن فیبر، منگنز، منیزیم، آهن، پروتئین، کربوهیدرات و ویتامین های ۱B، ۲B، ۳B است. انرژی حاصل از ویتامین ب موجود در گندم، به مبارزه با خستگی و حفظ سطوح زندگی کمک می کند، قندخون را تثبیت کرده، الگوی خواب را بهبود می بخشد، فعالیت ماهیچه ای و عصبی را هماهنگ می کند و برای تقویت روحیه خوب است.
کربوهیدرات ساده مثل نان سفید و شیرینی ها باعث افزایش سریع انرژی می شوند اما این نتیجه موقتی است. کربوهیدرات موجود در گندم، آهسته تر جذب شده و سطح قندخون را برای ساعت ها ثابت نگه می دارد و به شما احساس خواب آلودگی نمی دهند.
▪ آناناس
آناناس تنها به این دلیل که بسیار خوشمزه است یکی از محبوب ترین میوه های تابستانی است، اما اگر شما می خواهید دلایل بیشتری برای خوردن آن داشته باشید باید بدانید که: منبع غنی از منگنز، ویتامینC، ویتامین۱B، مس، فیبر و ویتامین ۶B است. این میوه آبدار گزینه بسیار خوبی برای افزایش انرژی شماست. آناناس دارای آنزیم هایی است که به هضم غذا کمک می کند. علاوه بر این، خوردن میوه های پرآبی مانند آناناس می تواند به پیشگیری از کم آبی بدن کمک کند.