۱۲ توصیه طلایی نیمه اول اسفند ماه ۸۹

● فروردین ماه: شنیده‌ام سخنی خوش که پیر کنعان گفت فراق یار نه آن می‌کند که بتوان گفت به تنهایی نمی‌توان از پس مشکلات برآمد، بنابراین باید از دوستان خوبتان کمک بگیرید، مگر نه …

● فروردین ماه:
شنیده‌ام سخنی خوش که پیر کنعان گفت
فراق یار نه آن می‌کند که بتوان گفت
به تنهایی نمی‌توان از پس مشکلات برآمد، بنابراین باید از دوستان خوبتان کمک بگیرید، مگر نه این است که دوست آن است که در روزهای سخت به داد آدم برسد؟ انرژی‌تان را متمرکز کنید و با توکل به خداوند متعال جلو بروید. بر سر هر راهی موانعی وجود داردُ ترس و دودلی باعث می‌شود، دیرتر به مقصد برسید، پس موانع را شجاعانه کنار بزنید. از فرصت‌هایی که دارید به نحو احسن استفاده کنید و از خودسازی و تزکیه نفس غافل نشوید.
● اردیبهشت ماه:
نظر پاک تو اندر رخ جانان دیدن
که در آیینه نظر جز به صفا نتوان کرد
آدم بی‌شیله و پیله‌ای هستید و صداقت از بارزترین صفات شماست. دوست ندارید کسی را برنجانید و طعنه زدن و نیش زبان زدن را دور از مروت و مردانگی می‌دانید. افکار توهم‌آمیز را از خودتان دور کنید و واقع‌بینانه با مشکلات برخورد کنید. آرزوهای ریز و درشتی در دل دارید، اما توقع نداشته باشید به همه آنها برسید. به گذشته فکر نکنید و به جای آن آینده را بسازید. رابطه‌تان را با خدا محکم‌تر کنید و از گوشه‌نشینی و دور بودن از اجتماع بپرهیزید.
● خرداد ماه:
جز دل من کز ازل تا به ابد عاشق رفت
جاودان کس نشنیدیم که در کار بماند
با اعضای خانواده خود بیشتر صمیمی باشید. هیچ کس نمی‌تواند دلسوزتر از خانواده باشد. با کمی دقت و سرعت عمل می‌توانید به بیشتر خواسته‌هایتان برسید. آدم خوش‌قلب و مهربانی هستید و اطرافیان و دوستان به شما ارادت خاصی دارند. دنیا را سخت نگیرید، چون اذیت می‌شوید، البته این به معنای بی‌خیال بودن نیست. به چیزهای واهی دل نبندید و در کاری که انتهای آن معلوم نیست سرمایه‌گذاری فکری و مالی نکنید.
● تیر ماه:
از غم هجر مکن ناله و فریاد که دوش
زده‌ام فالی و فریادرسی می‌آید
اگر فقط به انتظار شانس باشید، فرصتهای گرانبهایی را برای رسیدن به موفقیت و پیروزی از دست خواهید داد. اگر مثبت بیندیشید و بدبینانه به همه اتفاقات نگاه نکنید، با صبر و شکیبایی به مقصود خواهید رسید. از طعنه حسودان غمی به دل راه ندهید، بلکه با تلاش بیشتر و دست یافتن به موفقیت آنها را شکست دهید. اراده قوی شما می‌تواند بهترین یاورتان برای در دست گرفتن نبض زندگی باشد. با کلام و عمل، محبت و علاقه خود را به آنهایی که دوستشان دارید، نشان دهید. روزهای خوشی پیش رو دارید.
● مرداد ماه:
حافظ وظیفه تو دعا گفتن است و بس
در بند آن مباش که نشنید یا شنید
زیاد در امور خصوصی و حریم شخصی دیگران وارد نشوید و فقط به پند و نصیحتی کوتاه بسنده کنید. شما انسانی نیکوکار و خیرخواه هستید، اما گاهی بعضی‌ها از این خصلت شما سوءاستفاده می‌کنند. خانه بهترین محل برای رسیدن به آرامش است، پس زیاد از آنجا دور نباشید که به نفعتان نیست. در کارهای مهم با افراد با تجربه و سرد و گرم چشیده مشورت کنید. به دیگران تکیه نکنید، بلکه استعداد و توان خودتان را جدی بگیرید و برای بالندگی آن تلاش نمایید.
● شهریور ماه:
هر آن کسی که در این حلقه نیست زنده به عشق
بر او نمرده به فتوای من نماز کنید
قدرت و توانایی خود را دست کم نگیرید. کسی که خودش را بشناسد و در تقویت اراده و استعداد خود بکوشد، زودتر به مقصود خواهد رسید. زندگی پستی و بلندی دارد، بنابراین افکار منفی را از خود دور کنید و با توکل به خداوند قدم در راه بگذارید. برای درس و ادامه تحصیل هیچ‌گاه دیر نیست. برای ازدواج دوراندیشی و دقت خاصی لازم است که شما از آن برخوردارید. در تصمیم‌های مهم احساسات را کنار بگذارید و از عقل و منطق کمک بگیرید.
● مهر ماه:
صبا ز منزل جانان گذر دریغ مدار
و زو به عاشق بیدل خبر دریغ مدار
شک و تردید اگر برای رفع ابهام باشد، خوب است، اما اگر به صورت عادت و بیماری دربیاید انسان را از قافله پیشرفت و موفقیت عقب می‌اندازد. اگر عجله کنید کارها خراب می‌شود. شما با صبر و حوصله زودتر به مقصد می‌رسید. از همفکری دوستان باوفای خود نهایت استفاده را ببرید. به بزرگترها بیش از این احترام بگذارید و هشدارهایشان را جدی بگیرید. قدر خودتان را بدانید و با اعتماد به نفس به آینده چشم بدوزید.
● آبان ماه:
چرخ بر هم زنم ار غیر مرادم گردد
من نه آنم که زبونی کشم از چرخ فلک
شما از آن دسته آدمهایی هستید که وقتی اراده می‌کنید چیزی را به دست آورید، آنقدر تلاش و کوشش می‌نمایید تا به آن می‌رسید. در کارها سیاست و کیاست بیشتری داشته باشید. گاهی ساده‌لوحانه به مسائل می‌نگرید که موجب ضرر و آسیب می‌شود. بر اعصابتان مسلط باشید و در امور اقتصادی بی‌گدار به آب نزنید. روزهای طلایی زودتر از آنچه فکرش را می‌کردید به سراغتان می‌آید. به آینده خوش بین باشید و برای همه آرزوی موفقیت کنید، چون انرژی مثبت آن به خودتان برمی‌گردد.
● آذر ماه:
حافظ چه نالی گر وصل خواهی
خون بایدت خورد در گاه و بیگاه
به دوستان حیله‌گر و دورو اعتماد نکنید و هر طور که می‌توانید آنها را بیازمایید. به حرف و نصیحت بزرگتر خود گوش دهید، چون خیر و صلاحتان را می‌خواهد. به استراحت و تفریح اهمیت بیشتری بدهید و خودتان را چندان درگیر کار و مسائل اقتصادی نکنید. اگر دلی را شکسته‌اید، بدون تکبر قدم جلو بگذارید و از او دلجویی نمایید. در شرایط سخت هم امید خود را از دست ندهید. اگر به خدا دل ببندید، او راهگشا خواهد بود و شما را به سرمنزل مقصود خواهد رساند.
● دی ماه:
وصال او ز عمر جاودان به
خداوندا مرا آن ده که آن به
خدا صلاح و صواب بندگان خود را بهتر می‌داند. با شجاعت تمام به فکر ایجاد تغییرات مثبت در زندگیتان باشید و از مشکلات احتمالی نهراسید. وسواس را کنار بگذارید و از بدینی فاصله بگیرید. اطرافیان و فامیل حساب ویژه‌ای روی شما باز کرده‌اند، چون شما را آدمی منطقی و خوش قلب می‌دانند. اگر به موفقیت تازه‌ای رسیدید، دیگران را نیز در شادی خود شریک کنید. کسی که از غیر خدا انتظار کمک و گره گشایی داشته باشد، خوار و ذلیل می‌شود، پس به خداوند تکیه کنید و از او بخواهید که مشکلات شما را حل کند. بندگان خدا وسیله‌ای بیش نیستند.
● بهمن ماه:
دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند
و اندر آن ظلمت شب آب حیاتم دادند
بزودی اخبار خوب و خوشی خواهید شنید و دوستان تازه‌ای پیدا خواهید کرد که باید بهترینشان را برای خود نگاه دارید. از خودگذشتگی و دست و دلبازی شما زبانزد خاص و عام است. اگر نظم و انضباط بیشتری داشته باشید، زودتر به اهدافتان خواهید رسید. در معامله‌های بزرگ حتماً از نظر و تجربه یک آدم دنیا دیده استفاده کنید. قرض گرفتن اگر به صورت عادت درآید و عادی شود به عزت نفس انسان آسیب می‌زند. در بعضی کارها تنبلی می‌کنید و از این ناحیه ضربه‌هایی می‌خورید.
● اسفند ماه:
بنشین بر لب جوی و گذر عمر ببین
وین اشارت ز جهان گذران ما را بس
از تجربه دیگران استفاده کنید و آن را چراغی فرا راه آینده خود قرار دهید. پدر و مادرتان بهترین خیرخواه شما هستند، از مشورت آنها استفاده کنید و خانه را مکانی امن برای خود بدانید. به حس درونی خود گوش دهید و قدر کسانی که شما را آینه‌وار به سوی پاکی و روشنایی راهنمایی می‌کنند، بدانید. شما قدرت تطابق با شرایط جدید را دارید و به همین دلیل از اراده‌ای محکم و قوی برخوردارید. به خداوند توکل کنید و حل شدن مشکل خود را از او بخواهید.