۵ نـکـتـه در مـورد انـتـخـاب شـال‌گــردن

۱) بهترین پوشش: شال‌گردن، بهترین نوع پوشش برای گرم نگه‌داشتن گردن و سینه است. در ضمن جزو آن پوشش‌هایی است که به اشکال مختلف می‌توان آن را دور گردن بست. شال‌گردن می‌تواند در رنگ …

۱) بهترین پوشش: شال‌گردن، بهترین نوع پوشش برای گرم نگه‌داشتن گردن و سینه است. در ضمن جزو آن پوشش‌هایی است که به اشکال مختلف می‌توان آن را دور گردن بست. شال‌گردن می‌تواند در رنگ و طرح‌های مختلف و حتی در سایزهای مختلف انتخاب شود. به هر حال فراموش نکنید که هر پوششی شخصیت شما را نشان می‌دهد و آخر هم اینکه شال گردن این روزها حسابی مد است!
۲) جنس شال‌گردن: می‌تواند از خز باشد که البته اگر طبیعی باشد هم گران است و هم گرم ولی ممکن است در نگاه دیگران به ویژه مدافعان حقوق حیوانات انداختن پوست حیوانی مرده دور گردن، شما را شبیه یک قاتل کند تا یک انسان شیک و باشخصیت. استفاده از خز مصنوعی هم گرچه بسیار شیک است ولی توصیه نمی‌شود چون هم گرم نیست هم نفس کشیدن را سخت می‌کند و در ضمن نمی‌توانید آن را به شکل‌ها و مدل‌‌های مختلف دور گردنتان بیندازید و در ضمن مجبورید تنها در مراسم و شرایط خاص از آن استفاده کنید. اکثر متخصصان مد و زیبایی شال‌گردن‌های بافتنی و کشمیری را پیشنهاد می‌کنند. شال‌گردن‌های پشمی هم خوب‌اند اما باید مراقب باشید که شما را دچار واکنش‌های آلرژیک نکنند.
۳) رنگ شال گردن: بعد از اینکه جنس مناسبی برای شال خود پیدا کردید، باید به رنگی که انتخاب می‌کنید توجه داشته باشید تا هماهنگ با پالتو یا پالتوهایتان باشد. اگر پالتوی شما طرح‌دار است شال‌گردنی ساده انتخاب کنید. اگر پالتوی شما پر از دوخت یا پلیسه است باز هم شال‌گردنی ساده به آن می‌آید. اما برعکس اگر پالتوی شما دوخت ساده‌ای دارد، بدون مدل است و پارچه آن هم تک‌رنگ است می‌توانید شال‌گردنی طرح‌دار و رنگی انتخاب کنید.
۴) رنگ و فرم صورت شما: نکته دیگری که باید مدنظر گرفت اینکه رنگ و فرم صورت شما در انتخاب شال‌گردن دخیل است. اگر موهای روشنی دارید یا صورتتان رنگ پریده است شال‌گردنی با رنگ شاد و تند انتخاب کنید تا به صورت شما جلوه بدهد. اگر صورتی گرد دارید بهتر است شال‌گردنی با بافتی ساده انتخاب کنید.
۵) سایز شال گردن: شال‌گردن می‌تواند بسیار بلند و در سایز XXL باشد تا بتوانید آن را به راحتی دور گردن بچرخانید یا می‌تواند معمولی باشد به طوری که ساده آن را به گردن بیندازید یا به شکل کروات ببندید. یکی از روش‌های مرسوم بستن شال‌گردن به این صورت است که آن را از وسط تا کنید، دور گردن بیندازید بعد انتهای شال‌گردن را از میان لایه وسطی رد کنید و دنباله‌ را روی سینه‌تان بیندازید. این حالت بسیار شیک و البته مردانه است.
نوع دیگر به این ترتیب است که شال‌گردن را دور گردن بپیچانید و دو طرف آن را روی سینه یا پشت سرتان بیندازید. در این حالت نیز گردن و قفسه سینه شما حسابی گرم می‌شود. حتی می‌توانید به کمک شال‌ جلوی بینی و دهان خود را هم بپوشانید تا نفس شما سرد نشود.