وجود یک روانشناس چیره دست در مدارس الزامی است

در قدیم بیماری افسردگی و اختلات روانی را مختص خانم ها می دانستند که در شرایط خاص جسمی بخصوص در نقاهت بعد از زایمان . یائسگی و... دچار اختلالات هرمونی میشوند . اما امروزه محققان به …

در قدیم بیماری افسردگی و اختلات روانی را مختص خانم ها می دانستند که در شرایط خاص جسمی بخصوص در نقاهت بعد از زایمان . یائسگی و... دچار اختلالات هرمونی میشوند . اما امروزه محققان به این نتیجه رسیده اند احتمال بروز افسردگی در سنین کودکی تا کهنسالی وجود دارد.
و حتی مردان نیز از ابتلا به این بیماری در امان نیست و نیز این بیماری در مردان ممکن است عواقب شدید تر ونشانه های مشهود تری نسبت به زنان داشته باشد.


● افسردگی در ایران
میزان رشد افسردگی در ایران افزایش یافته و پژوهش گران مهمترین دلیل آن را صنعتی شدن زندگی امروز وافزایش طلاق بی کاری و... میدانند.
اما آنچه که مهم است ؛ کاهش سن مبتلایان این بیماری است.
تا جایی که گفته میشود سن افسردگی نیز در جهان کاهش چشم گیری یافته و بیش از ۲ میلیون نوجوان در دنیا هستند که به افسردگی شدید و هاد دچار شده اند. و حتی بعضی دست به خود کشی نیز زده اند.
از میان وبلاگ نویسان که موضوعات وبلاگ خود را به تنهایی و انزوا و شکست عشقی اختصاص میدهند عموما دانش اموزان راهنمایی تا دبیرستان یعنی طیف ۱۱ سال تا ۱۸ سال تعیین کرد.این نشان از حساسیت این سنین است که به علت بروز برخی تغییرات جسمی بروز برخی اختلات روحی طبیعی است اما گذشتن آسان و بی توجه ای خانواده ها و یا شرم و حیای عموما کاذب در بین افراد خانواده را میتوان با یک مشاور قابل اعتماد برای دانش آموزان در مدارس جبران نمود.
آیا وقت آن نشده به این نتیجه برسیم وجود یک مربی روانشناسی و یک مشاور چیره دست در مدارس الزامی است.


مهدیه خردمند