۱۲ توصیه طلایی نیمه دوم بهمن ماه ۸۹

● فروردین ماه حسن ها و خصائل خوب بسیاری دارید و دیگران به دیده تحسین به شما می نگرند. این ویژگی را حفظ کنید و قدر آن را بدانید. زود در دل دیگران جا پیدا می کنید، چون خوب بلدید آنها …

● فروردین ماه
حسن ها و خصائل خوب بسیاری دارید و دیگران به دیده تحسین به شما می نگرند. این ویژگی را حفظ کنید و قدر آن را بدانید. زود در دل دیگران جا پیدا می کنید، چون خوب بلدید آنها را درک کنید و از همه مهمتر موقعیت شناس هستید. از دیگر ویژگی های مثبت شما این است که به داد کسانی که به کمک شما نیاز دارند، می رسید و از هیچ کمکی به آنها دریغ نمی کنید. اگر کمی در خرج و برج حساب و کتاب داشته باشید، خیالتان راحت تر خواهد بود.
● اردیبهشت ماه
باید قدر فرصتها را بدانید. عمر گرامی به قول حضرت علی (ع) بسان گذشتن ابرها می گذرد، بنابراین هرگونه تعلل و توقفی به ضررتان خواهد بود. اگر در گذشته موقعیت های خوبی را از دست داده اید، غضه نخورید و به جای زانوی غم در بغل گرفتن با تلاش و کوشش کاستی ها را جبران کنید. به سخن کسانی که می خواهند بین شما و دوستانتان اختلاف بیندازند، اهمیت ندهید. به جای اینکه پشت سر کسی حرف بزنید یا اعتراض و گله تان را در دل نگه دارید، رک و راست با او در میان بگذارید.
● خرداد ماه
شما آدم قدرشناس و مودبی هستید و اگر نسبت به کسی یا چیزی اعتراض دارید، در نهایت آرامش و ادب آن را مطرح می کنید. در بین دوستان به یک آدم منظم و خوش قول معروف بودن بهتر است تا اینکه همه از آدم گله داشته باشند. رویاهایی که درباره ادامه تحصیل دارید، دست یافتنی اند، بنابراین یک لحظه هم از تلاش بازنایستید. به والدین خود احترام بگذارید و اگر از شما دورند زود به زود به آنها سربزنید. برای تفریح و سرگرمی هم جایی در زندگیتان باز کنید.
● تیر ماه
عشق واژه ای پاک و ناب است که نباید آن را به مسائل مادی و یا نادرستی و ناراستی آلود. شما قدر عشق را می دانید و آن را گرامی می دارید، چون به شما آموخته اند که با یک عشق واقعی می توان به همه جا رسید. دست و دلبازی صفت خوبی است، اما اگر از حد بگذرد، موجب سوءاستفاده دیگران می شود، به فکر سلامتی خود باشید و وقت استراحت خود را بیشتر کنید. از ورزش نیز غافل نشوید. اگر دلخوری از کسی دارید، به جای پیغام و پسغام دادن با خودش مطرح کنید.
● مرداد ماه
نباید توقع داشته باشید که همه چیز آن طور که شما می خواهید باشد.، چون یکی از خاصیت های روزگار این است که گاهی برخلاف خواسته ها و آرزوهای انسان حرکت می کند. قدر دوستان را بدانید و به خاطر اندک رنجشی آنها را کنار نگذارید، حسودان بسیاری دارید که نمی خواهند موفقیت شما را ببینند، اما اگر با اراده باشید و شب و روز تلاش کنید، به پیروزی ها و افتخارات بزرگی نائل می شوید. با خانواده خود مهربان باشید و بر سر مسائل کوچک با آنها جر و بحث نکنید.
● شهریور ماه
کسی که می خواهد بر قله های موفقیت بایستد باید کمر همت را محکم ببندد و از مشکلات و موانعی که بر سر راه دارد، نترسد. شما آدم با اراده و صبوری هستید که می توانید به آسانی بر مشکلات فائق آیید. حسن شما این است که پند پذیرید و انتقاد دیگران را به حساب دشمنی شان و با تجربه ها و استفاده از توصیه های آنان است. اگر قصد سرمایه گذاری دارید باید با احتیاط قدم بردارید.
● مهر ماه
درست در مواقعی که انسان فکر می کند همه درها به روی او بسته شده است، دری دیگر گشوده می شود و او امیدوارانه به آینده چشم می دوزد. آینده ای که می تواند سرنوشت او را عوض کند و از حال بد به حال خوب ببرد. شما از آن دسته آدمهایی هستید که اگر چه در برابر مشکلات گاهی تحمل و صبر خود را از دست می دهید و زبان به گله می گشایید، اما به فضل و رحمت خداوند امیدوارید. دوراندیشی شما همیشه نتایج مثبتی به بار آورده است.
● آبان ماه
انسان اگر می خواهد از قید مادیات و آرزوهای دور و دراز رها شده و به یار ـ یار جاودانه و لم یزال ـ نزدیک شود، باید حجابهایی چون تکبر، غرور و... را پاره کند و سراسر نور شود. نوری که به آینه روحتان بتابد و او را تهی از غبار کینه و غفلت کند. شما می توانید خیلی بهتر از اینی که هستید بشوید، به شرطی که رها از جزئیات و مسائل روزمره به قله ها بیندیشید. قله هایی که شما را به یار نزدیک کند. استعدادهای نهفته خود را کشف کند و درصدد پرورش آنها باشید.
● آذر ماه
دل بستن به دنیا پسندیده نیست. از دنیا در حد اعتدال باید استفاده کرد. دنیا باید پلی باشد برای رسیدن به آخرت و چه خوب گفته اند که دنیا مزرعه آخرت است. شما می توانید از این پل بگذرید و به سرمنزل مقصود برسید. یک برنامه ریزی دقیق و مشورت با بزرگان خانواده بخصوص والدین می تواند در بسیاری از مواقع حلال مشکلات باشد. استعداد شما در زمینه تحصیلی خوب است و می توانید به پیشرفت خود امیدوار باشید.
● دی ماه
این که همیشه انسان امیدوار به رحمت و الطاف الهی باشد، خیلی پسندیده است و از آن بهتر اینکه به گناه و خطای خود معترف باشد و احساس پشیمانی کند. مهمترین خصلت شما این است که خود را نقد می کنید و با بررسی عیبهای ریز و درشت درصدد اطلاح آنها بر می آیید. سکوت بهتر از غوغا و جار و جنجال است، چون دومی آدم را به بیراهه و حاشیه می برد. درونگرا بودن باعث شده بیش از حد غم و غصه ها را در دل خود جمع کند.
● بهمن ماه
دل به خدا بسته اید و در کارهای بزرگ به او توکل کرده اید. اگر چه خطراتی بر سر راه وجود دارد، اما همان تولا و توکل باعث شده به خیلی از خواسته ها و آرزوهای خود برسید. کسانی را که در هنگام سختی با شما و پشتیبانتان بوده اند، از یاد مبرید، چرا که دوستان واقعی اند. بدون اندیشیدن به پایان کار قدم در راه نگذارید. دلتان را از کدورتهای کوچک خالی کنید و بخشندگی را سر لوحه اخلاقتان قرار دهید.
● اسفند ماه
بالاخره دور سختی ها و رنجها خواهد گذشت و نوبت گشایش و آسایش فرا خواهد رسید. دعای سینه صافان مستجاب است و در این هیچ شکی نیست. دل به خداوند بسپارید و با عزمی راسخ در پی شکوفایی هنر و استعداد خود باشید. فکر کردن به روزهای از دست رفته و افسوس خوردن دردی از شما دوا نمی کند. احترامی که به خانواده می گذارید و علاقه شما به آنها نشانه قدرشناسی تان است. با مشکلات احتمالی دست و پنجه نرم کنید و عقب نکشید.