۱۲ توصیه طلایی نیمه اول بهمن ماه ۸۹

● فروردین ماه دل شما مملو از نور و عشق الهی است و در هه کارها چشم به کر و لطف خداوند می دوزید. شما از فراز و نشیب زندگی سرد و گرم نمی شوید . در همه حال خدا را شکر می گویید. دست و دلبازی …

● فروردین ماه
دل شما مملو از نور و عشق الهی است و در هه کارها چشم به کر و لطف خداوند می دوزید. شما از فراز و نشیب زندگی سرد و گرم نمی شوید . در همه حال خدا را شکر می گویید. دست و دلبازی تان بعضی جاها به نفع شماست و در برخی مواقع باعث سوءاستفاده طرف مقابل می شود. به جای کمکهای بلاعوض، قرض الحسنه بدهید تا ثواب بیشتری ببرید. از فامیل و دوستان نزدیک غافل نشوید و اگر دل بعضی ها را شکسته اید، در پی ترمیم آن باشید. خبرهای خوبی به گوشتان خواهد رسید.
● اردیبهشت ماه
در روزگار ما داشتن یک دوست و هدم خوب بهترین نعمت است. شما برای دوستان و نزدیکانتان دوستی وفادار و همدم و همدلی نیکوصفت هستید، اما در انتخاب دوست باید دقت بیشتری کنید و دل به هر کسی ندهید. رازهای مگو را با کسی در میان مگذارید و فریب حرفهای دیگران را نخورید. بعضی ها از قلب صاف و روحیه زلال شما سوءاستفاده می کنند. باید زیرک و دقیق باشید. از دانش اندوزی غافل نشوید و در مسائل اقتصادی بی گدار به آب نزنید.
● خرداد ماه
اندیشه های بلند و قابل احترامی دارید که اگر با تخیل و بلندپروازی در نیامیزد، می تواند شما را به سر منزل مقصود برساند. غرور تا آنجایی خوب است که مثبت باشد و به پیشرفت و عزت نفس انسان بینجامد، وگرنه او را از چشم دیگران می اندازد. از تحریکات سخن چینان و حسودان پرهیز کنید و به آنها میدان دهید. فرصتهای طلایی را برای کسب علم و دانش قدر بدانید و توانایی خود را باور داشته باشید. فکر کردن به موقعیت هایی که در گذشته از دست داده اید، شما را در جایی که الان هستید متوقف می سازد.
● تیر ماه
اگر فقط نیمه خالی لیوان را ببینید و به زشتی های زندگی خیره شوید انرژی مثبت شما تخلیه می شود. البته خوشبینی محض هم خوب نیست. شما باید حد وسط را رعایت کنید و اعتدال بورزید. علاقه شما به کارهای خوب و پیشقدم شدن در امور خیر زبانزد خاص و عام است و از ویژگیهای مثبت و بارز شماست. دل به آرزوهای دور و دراز نبندید و با واقع بینی و منطق برای آینده برنامه ریزی کنید. اگر کینه های ریز و درشت را از دل خود بیرون بریزید، روحتان با طراوت خواهد شد.
● مرداد ماه
شما در زندگی فردی و اجتماعی خود نیاز به یک راهنما دارید. دوست و همراهی که بتوانید در مراحل و مقاطع سخت زندگی با او درد دل و مشورت کنید و با کمترین آسیب مواقع را پشت سر بگذارید. دل پاکی دارید و نمی توانید گرفتاری کسی را ببینید. دعای خیر خیلی های پشت سر شماست. اگر سنجیده تر با اطرافیان برخورد کنید، احترام و اقبال بیشتری نصیبتان می شود. به فکر سلامتی خود باشید.
● شهریور ماه
گاهی غصه چیزهایی را می خورید که ممکن است بزودی به شادی بدل شود، بنابراین به قول شاعر چو فردا شود، فکر فردا بکن. البته این به مفهوم بی خیال و بی انگیزه بودن نیست. در اموراقتصادی دوراندیش باشید و به شراکت مالی با دیگران فکر نکنید. شکست ها می تواند مقدمه ای برای پیروزی باشد، پس به نحو احسن از آنها استفاده نمایید. پنجره دل خود را به روی هر کسی که اظهار دوستی و عشق می کند، باز نکنید.
● مهر ماه
استعدادها و توانایی های بالقوه فراوانی دارید که باید کشف شوند و به فعل درآیند. از دیگران نیز در این راه کمک بگیرید و خجالت و رودربایستی را کنار بگذارید. اگر بعضی ها قدر مهربانی هایتان را نمی دانند، آزرده خاطر نشوید و آنها را از خود نرانید بلکه جاذبه محبت خود را بیشتر کنید. به پدر و مادرتان بیش از این نیکی کنید تا دعای خیرشان گره های فرو بسته زندگیتان را باز کند.
● آبان ماه
وقتی دوست جاودانه و قدرتمندی چون پروردگار دارید، نباید از کید و حیله دشمنان باک داشته باشید. او در همه حال حامی آدمهای خوش قلب و مومن است. از اینکه دیگران را برای حل مشکلات خود به کمک بطلبید، ابایی نداشته باشید. اگر دست شما نمک ندارد، مشکل آنهایی است که قدرشناس نیستند، نه شما. اعتماد به نفستان را بالا ببرید و یاد بگیرید که چگونه نه بگویید، چون در غیر این صورت مجبور می شوید علی رغم میلتان بعضی از کارها را انجام بدهید.
● آذر ماه
به دوستی هایی که بر پایه مال و ثروت و فایده های مادی است، دل خوش نکنید، چون از پایه و اساس متزلزل است. با بزرگترها مشورت کنید و از تجربه های گرانبهای آنان بهره ببرید. اگر در کاری به موانع مختلف برخورد می کنید، دلسرد و ناامید نشوید.، چون بالاخره پس از هر شدتی، فرج و گشایشی خواهد بود. در امور مالی سنجیده و دقیق باشید تا محتاج قرض و وام نباشید.
● دی ماه
یکی از ویژگیهای مثبت و خوب شما بی ریا بودن و صادقانه عمل کردن شماست. قدر این ویژگی را بدانید و حتی اگر به خاطر آن متضرر شدید، روش خود را عوض نکنید. به عهد و پیمانی که با خدا یا فرد مقابل می بندید پایبند باشید. از دیگران توقع مهربانی بیش از اندازه را نداشته باشید، چون ممکن است از ته دل نباشد. به کسانی که بارها در امتحان شکست خورده اند اعتماد نکنید.
● بهمن ماه
رویاپردازی و خیال پروری شما را از مسیر درست و روشن دور می کند، بنابراین واقع نگر باشید و در حال زندگی کنید. دست کسانی را که برای یاری به سوی شما دراز می شود رد نکنید، چون در آینده آنها نیز به کمک شما خواهند آمد. شکست خوردن در عشق اگر چه تلخ است، می تواند پیامهای جالب و ارزنده ای داشته باشد. از احتیاط بیش از حد بپرهیزید و نگذارید تبدیل به وسواس شود. گاهی شتابزده دست به کاری می زنید که نتیجه ای جز پشیمانی ندارد.
● اسفند ماه
شما هم روزی به آرزوهای خود خواهید رسید ولی مسلماً نباید توقع داشته باشید همه آرزوها و خواسته هایتان جامه عمل بپوشند و رنگ واقعیت بگیرند. افسوس گذشته را خوردن نه تنها دردی را دوا نمی کند، بلکه مانع زایش و طراوت ذهن و فکر شما می شود. کسانی را که به شما بد کرده اند، ببخشید و نگذارید بیش از این ذهن شما را اشغال کنند. گامی به جلو بردارید و مطمئن باشید با تلاش و عزم و اراده محکم به موفقیت های خوبی دست خواهید یافت.