خودروسازی یا خودروسوزی

شرکت تویوتا چندهزار دستگاه از خودروهایش را به دلیل این که پس از ترمزگرفتن طولانی، ترمز گرفتن با آنها سخت می‌شود، برای رفع این نقص فنی فراخواند. (جراید) تیتر خبر بالا را که خواندم... …

شرکت تویوتا چندهزار دستگاه از خودروهایش را به دلیل این که پس از ترمزگرفتن طولانی، ترمز گرفتن با آنها سخت می‌شود، برای رفع این نقص فنی فراخواند. (جراید)
تیتر خبر بالا را که خواندم... از خنده روده‌بر شدم.
آقا این خارجی‌ها چقدر سوسول‌اند! آخر مگر این هم نقص فنی است، خدا بیامرزد پدر شرکت‌های خودروسازی ما را و ایضا مدیران آن را... که رو دست به سنگ‌پای قزوین زده‌اند و باید به آنها دست مریزاد گفت. خودرو باید مردانه باشد تا راننده آن مرد بار بیاید. آخه هنوز هم نمی‌توانم جلوی خنده‌ام رو بگیرم. ترمز گرفتن سخت می‌شود دیگر چه حرفی است... .
کمی از این خودروسازان ما یاد بگیرید... خودرو آتش می‌گیرد، منهدم می‌شود... فقط به هشداری کفایت می‌کنند. اطلاعیه می‌دهند که مراقب باشید در آتش نسوزید!! تازه اینها که نقص فنی نیست. اینها همه مشکلات زندگی است. چراکه گفته‌اند بسیار سفر باید تا پخته شود خامی (دقیقا نمی‌دونم چه ربطی به این قسمت داشت)!! آدمی اگر با این خودروهای ایران خودرو سفر کند از چند لحاظ پخته می‌شود:
ـ‌ از لحاظ مدیریتی: به نحوی که پس از سال‌ها سر و کله زدن با مشکلات این خودروها، می‌فهمد مسوولان ما چقدر تلاش نمی‌کنند و توانایی‌های کلامی آنها و قدرت نفوذ کلام (حالا راست و دروغش هم بماند) در اینها بالاست. چرا که این محصولات را با تمام تهدیدات بشری (همان نواقص فنی) به کشورهای مختلف صادر می‌کنند و آب از آب هم تکان نمی‌خورد.
ـ‌ دومین زمینه پختگی، در زمینه توانایی برخورد با مشکلات است: اساسا کسی که محصولات این شرکت‌های بزرگ همچون ایران خودرو و سایپا را می‌خرد، نمی‌داند که خود را گرفتار چه مشکلاتی کرده. اول همه داغ‌اند و هیچی را متوجه نمی‌شوند، اما بعدش که مدت‌ها با مشکلات خودرو دست و پنجه نرم کرد پخته می‌شود. چراکه باید اولا تلاش کند در مواقعی خودرو را هل بدهد که این باعث قوی شدن بدنی است. در برخی مواقع مجبور می‌شود که اینقدر به تعمیرگاه برود و بیاید و این تعمیرگاه و آن نمایندگی برود و قیمت بشنود که خود در بازار به اندازه یک کارشناس رشد می‌کند و نکته دیگر هم این است که ریاضت‌های اقتصادی می‌کشد و می‌فهمد این بیچارگان یونان و فرانسه چه می‌کشند و قدر رفاه و آسایش و وفور نعمات مالی و اقتصادی خودمان را می‌فهمد (!)... اینها که بد نیست، چرا که همه باعث رشد مردم می‌شود و پختگی به همراه دارد.
ـ‌ سومین زمینه پخت، پختن در بیابان‌ها و مسیر‌های بین‌شهری است که خدای ناکرده اگر ماشینتان خراب شود، شما مجبورید با امداد خودرو‌ها تماس بگیرید تا نمایندگی سیار این خودروسازی‌ها برای کمک به شما بیایند که انتظار آمدن آنها باعث می‌شود شما زیر آفتاب پخته شوید و البته می‌توان دیدگاه مثبت دیگری هم داشت که منجر شدن به رشد علف زیر پای شما می‌شود و از طرفی هم باعث بیابان‌زدایی می‌شود.(!)
ـ‌ البته زمینه دیگری هم وجود دارد و آن پخته شدن و گاهی سوختن در آتش همین خودروهاست!! چرا که با آتش گرفتن این خودروها بسیار خام‌ها پخته می‌شوند ازجمله شاعر جلیل‌القدر که گویا پس از داشتن یک خودرو از یکی از این شرکت‌ها می‌فرماید: خام بدم.. پخته شدم... سوختم...!! به هر حال قدر این خودروسازی‌های خود را بدانید و از این خودروسازی‌های بلاد کفر و خودروهای سوسولی آنها دور باشید!!

وبلاگ مدادرنگی کوچولو