ترکیبی طبیعی برای بهداشت دهان

خواص انرژی‌بخشی لیمو ترش به عناصر خاص موجود در آن مانند ویتامین ث، ویتامین ب، فسفر، پروتئین و کربو هیدرات‌های موجود در آن بستگی دارد. لیموترش میوه‌ای حاوی فلاونوئید است که …

خواص انرژی‌بخشی لیمو ترش به عناصر خاص موجود در آن مانند ویتامین ث، ویتامین ب، فسفر، پروتئین و کربو هیدرات‌های موجود در آن بستگی دارد. لیموترش میوه‌ای حاوی فلاونوئید است که دارای خواص آنتی‌اکسیدانی بوده و ضد سرطان است.این میوه از ابتلا به دیابت، یبوست، فشار خون بالا، تب، سوء هاضمه و بسیاری دیگر از مشکلات سلامت جلوگیری می‌کند و برای سلامت و شادابی پوست، مو و دندان‌ها مفید است.
مطالعات نیز نشان داده است مصرف لیموترش یا آب آن با تشکیل ادرار سیتراتی و جلوگیری از تشکیل کریستال‌ها در روند بیماری سنگ کلیه مؤثر است.
این ماده مغذی در درمان گلو درد مفید است، سیستم ایمنی را تقویت و معده را تمیز می‌کند. باعث تصفیه خون می‌شود و دمای بدن را کم می‌کند. علاوه بر این در کسب آرامش نیز تأثیرگذار است.
استفاده از لیموترش تازه در محل دندان درد، درد را آرام می‌کند. همچنین ماساژ لثه با آبلیمو خونریزی آن را متوقف خواهد کرد. توصیه می‌شود برای حفظ سلامت دندان‌ها در هر بارمسواک زدن یک قطره آبلیمو روی خمیر دندان ریخته و سپس دندان‌ها را مسواک کرد.مالش پوسته سر با آبلیمو در بین بردن مشکلاتی مانند شوره، ریزش مو و... مؤثر است و مالیدن آن به موها به آنها درخشش خاصی می‌بخشد.
آبلیمو یک ماده ضدعفونی‌کننده طبیعی است که برای رفع مشکلات پوستی مانند آفتاب سوختگی، گزش حشرات، آکنه و اگزما مفید است. همچنین چروک‌ها و جوش‌های سر سیاه را از بین برده و پوست را جوان می‌کند. نوشیدن مخلوط آبلیمو همراه با عسل و آب نیز پوست را درخشان‌تر خواهد کرد.
لیموترش همچنین در درمان روماتیسم و آرتریت مؤثر بوده و باکتری‌ها و سموم را از بدن خارج می‌کند. ذخیره غنی ویتامین ث موجود در آن در حل مشکلات تنفسی نیز نقش دارد.