یک مترجم قوی

یادگیری یک زبان دیگر به غیر از زبان مادری از گذشته تاکنون به عنوان یکی از نیازهای بعضی از افراد به حساب می‌آید و البته امروزه این نیاز برای عده بسیاری به یک ضرورت بدل شده است …

یادگیری یک زبان دیگر به غیر از زبان مادری از گذشته تاکنون به عنوان یکی از نیازهای بعضی از افراد به حساب می‌آید و البته امروزه این نیاز برای عده بسیاری به یک ضرورت بدل شده است شاید ترویج و رونق رو به افزایش آموزشگاه‌های زبان نیز به همین دلیل باشد اما در میان آموزش زبان به نوعی بحث ترجمه نیز بسیار ضروری است البته به مدد تکنولوژی این نیاز بدون صرف زمان و هزینه در کلاس‌های آموزشی تنها و تنها با یک مترجم البته از نوع نرم‌افزاری قابل انجام است و به نوعی باید گفت امروزه آنقدر مترجم‌ وجود دارد که انتخاب را برای افراد سخت و تا حدودی غیرممکن می‌کند به همین علت در این مطلب سعی داریم شما را با یکی از محبوب‌ترین این نرم‌افزارها آشنا کنیم.
Babylon نام یکی از مشهورترین مترجم‌های زبان حال حاضر است که از زبان‌های مختلفی برای انجام عملیات ترجمه استفاده می‌کند. این نرم‌افزار قدرتمند که از زبان‌های بسیاری پشتیبانی می‌کند از توانایی‌های بسیاری نیز برخوردار است که از میان آنها می‌توان به استفاده بسیار آسان از نرم‌افزار به منظور انجام امر ترجمه تنها با کلیک روی کلمه اشاره داشت. همچنین این نرم‌افزار از ویژگی ترجمه متنی نیز به صورت کامل پشتیبانی می‌کند. ویژگی کامل کردن کلمات تایپ‌شده به صورت خودکار نیز از دیگر مزیت‌های این نرم‌افزار به شمار می‌آید.
این دیکشنری‌ برای ترجمه زبان انگلیسی به هر یک از زبان‌های فارسی، انگلیسی، آفریقایی، آلبانیایی، سرخپوستی، بلغاری، کروات، دانمارکی، هلندی، اسپرانتو، استونیایی، فنلاندی، فرانسوی، آلمانی، یونانی، مجاری، اندونزیایی، ایتالیایی، کردی، لاتین، مالای، نوران، نروژی، لهستانی، پرتغالی، رومانیایی، روسی، اسلوونیایی، اسپانیولی، زبان سواحیلی، سوئدی، ترکی، عربی، اویغور، اوکراینی، هبرو، کره‌ای، چینی، و بسیاری زبان‌های دیگر رایج دنیا بسیار سودمند است و در عین حال این دیکشنری قادر است برای ترجمه زبان‌های فارسی، بلغاری، کروات، دانمارکی، هلندی، اسپرانتو، فنلاندی، فرانسوی، آلمانی، یونانی، اندونزیایی، ایتالیایی، لاتین، نروژی، لهستانی، پرتغالی، رومانیایی، روسی، اسلوونیایی، اسپانیولی، عربی، زبان اویغور، اوکراینی، زبان هبرو، پاکستانی و صربستانی و... به زبان انگلیسی به طرز باورنکردنی به کاربران خود یاری رساند.
این مترجم دارای قابلیت‌های بسیاری است که در نسخه جدید آن یعنی Babylon Pro ۸.۱ به این قابلیت‌ها افزوده شده است که از جمله آن می‌توان به این موارد اشاره داشت:
- نصب بسیار آسان تنها با چند کلیک ساده
- استفاده بسیار آسان تنها با یک کلیک ماوس
- ترجمه آفلاین و آنلاین ۷۵ زبان زنده دنیا به یکدیگر
- ترجمه کامل صفحات وب به زبان‌های مختلف
- ترجمه آسان صفحات متنی و اسناد Doc، TXT و PDF
- سازگاری کامل با دیکشنری‌های مایکروسافت آفیس در Spell‌های آنها
- اتصال به دایره‌المعارف بزرگ ویکی‌پدیا
و ده‌ها قابلیت برتر دیگر. به هر حال اگر شما جزء آن دسته از کاربرانی به حساب می‌آیید که تاکنون مترجم قوی روی سیستم خود بارگذاری نکرده‌‌اید به شما توصیه می‌کنیم این دیکشنری را یک بار تحت آزمایش قرار دهید.