خوراک گوشت و کلم بروکلی

● مواد لازم ▪ ۹۰۰ گرم کلم بروکلی ▪ کمی نمک ▪ ۵۰ گرم گوشت پخته ▪ یک سوم فنجان آرد ▪ ۵ عدد تخم‌مرغ ▪ نصف فنجان خامه ▪ یک فنجان شیر کم‌چرب ▪ یک‌چهارم قاشق چایخوری فلفل ▪ نصف قاشق چایخوری …

● مواد لازم
▪ ۹۰۰ گرم کلم بروکلی
▪ کمی نمک
▪ ۵۰ گرم گوشت پخته
▪ یک سوم فنجان آرد
▪ ۵ عدد تخم‌مرغ
▪ نصف فنجان خامه
▪ یک فنجان شیر کم‌چرب
▪ یک‌چهارم قاشق چایخوری فلفل
▪ نصف قاشق چایخوری نمک
▪ دو قاشق چایخوری سس خردل
▪ ۲۲۰ گرم پنیر چدار
● طرز تهیه
در یک قابلمه، کمی آب ریخته و مقداری نمک به آن اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش آید. سپس کلم‌های بروکلی را که از قبل شسته و به تکه‌های کوچک تقسیم کرده‌اید درون آن قرار دهید و صبر کنید ۳ تا ۵ دقیقه به آرامی بپزد.
با نوک یک چنگال کلم‌های بروکلی را امتحان کنید که پخته باشند. اگر چنگال به راحتی در کلم‌ها فرو رفت کلم بروکلی پخته شده است. در صورت پخته شدن کلم‌ها آنها را درون سبد بریزید و صبر کنید که به آرامی خنک شود.
گوشت‌های تکه‌شده را درون آب بپزید. پس از پخته شدن گوشت‌ها، آنها را به قطعات خیلی کوچک تقسیم کنید. کمی روغن در تابه‌ای ریخته و گوشت‌های خرد شده را در آن تفت دهید. درون ظرف مناسبی تخم‌مرغ‌ها را شکسته و با نوک چنگال به‌خوبی هم بزنید. سپس آرد را به آرامی به آن اضافه کنید. پس از مخلوط شدن آن در خامه و شیر را نیز به مواد بیفزایید و به آرامی مخلوط کنید تا مخلوطی کاملاً یکدست فراهم شود.
ته ظرفی را چرب کرده و کلم بروکلی و گوشت‌ها را در آن بریزید. سپس مخلوط تهیه شده را روی آن بریزید. پنیر را که از قبل رنده کرده‌اید روی مخلوط ریخته و به میزان دلخواه به آن نمک و فلفل بپاشید. این ظرف را برای ۲۵ تا ۴۰ دقیقه درون فر با حرارت ۴۲۵ درجه فارنهایت قرار دهید. این غذای ساده و مقوی را با نان سرو کنید.