مغز تا میانسالی رشد می‌کند

دوران جنینی، عمده‌ترین زمان تکثیر و تکامل سیستم عصبی است اما این روند پس از تولد نیز ادامه دارد به‌گونه‌ای که تا سن دوسالگی حدود ۸۰ درصد از آن تشکیل شده و رشد مغز تکامل پیدا …

دوران جنینی، عمده‌ترین زمان تکثیر و تکامل سیستم عصبی است اما این روند پس از تولد نیز ادامه دارد به‌گونه‌ای که تا سن دوسالگی حدود ۸۰ درصد از آن تشکیل شده و رشد مغز تکامل پیدا می‌کند.
با تکامل بیشتر، مغز انسان دارای بخش‌های متمایزی می‌شود که هر کدام وظیفه‌ای خاص را به عهده داشته و مهارت‌های مختلفی را هدایت می‌کند.
تحقیقات انجام شده روی کورتکس قدامی یا بخش جلویی مغز انسان در سال‌های قبل حاکی از آن بوده که رشد سلول‌های دستگاه عصبی مرکزی در کودکی متوقف می‌شود اما یافته‌های حاصل از تصویربرداری مغز حقیقت دیگری را پیش‌روی دانشمندان قرار داده است.
براساس تصاویر گرفته شده از سلول‌های عصبی، رشد سلول‌های مغزی از دوران کودکی ادامه داشته و تا سنین ۳۰ الی ۴۰ سالگی قابل مشاهده است. کورتکس قدامی مغز نیز که مسئول تصمیم‌گیری، ارتباطات اجتماعی و بسیاری ویژگی‌های رفتاری و شخصیتی است از این قاعده مستثنی نبوده و با نمو بیشتر توانایی بهتری در بهینه‌سازی رفتار، فهم، درک، اندیشه و برنامه‌ریزی به‌دست خواهد آورد.