۱۲ توصیه طلایی نیمه اول دی ماه ۸۹

● فروردین ماه رفتار و گفتار آدمی پس از اینکه از این جهان فانی رخت بر بست، به جای می‌ماند. خوشا آنان که جز نیکی و خیر و راستی چیزی از خود به یادگار نمی‌گذارند. کسانی که دلشان به عشق …

● فروردین ماه
رفتار و گفتار آدمی پس از اینکه از این جهان فانی رخت بر بست، به جای می‌ماند. خوشا آنان که جز نیکی و خیر و راستی چیزی از خود به یادگار نمی‌گذارند. کسانی که دلشان به عشق زنده است، در دل همه جای دارند. شما هم از این دسته آدمها هستید و وجهه خوبی در بین مردم دارید. گاهی اوقات زود عصبانی می‌شوید که به ضرر شماست. قدر دوستان با وفای خود را بدانید و در امور اقتصادی بیشتر دقت کنید.
● اردیبهشت ماه
فرصتها را از دست ندهید و خیال نکنید که همیشه بر اسب مراد سوار خواهید بود. از پدر و مادر خود غافل نشوید و نهایت احترام را به آنها بگذارید. گاهی قصد انجام کاری را میکنید ولی وسواس و درنگ باعث میشود که دیر بشود و به مقصود خود نرسید. از مشورت بزرگترها بهره ببرید و از تکروی بپرهیزید. به دیگران هم فرصت عرض اندام بدهید، اما زودباور نباشید.
● خرداد ماه
به آنچه میدانید درست است عمل کنید، البته قبل از آن همه جوانب کار بسنجید. به هیاهوی دیگران و موانعی که برایتان ایجاد میکنند، توجه نکنید و با خونسردی از کنارشان بگذرید. دین خود را به بزرگترها بخصوص پدر و مادرتان ادا کنید تا از دعای خیر آنها بهره‌ها ببرید. مردانه دست و پنجه نرم کردن با مشکلات و میدان را خالی نکردن از خصوصیات مثبت و بارز شماست که تحسین دیگران را بر می‌انگیزد. در هیچ حال از یاد خدا غافل نشوید.
● تیر ماه
همیشه به خدا توکل کنید و او را در جای جای زندگیتان ببینید. کسی که خدا را تکیهگاه قرار میدهد، از طوفان حوادث نمی‌هراسد و امیدوارانه به جلو گام برمیدارد. موفقیت‌هایی که در زمینه‌های مختلف مادی و معنوی به دست می‌آورید، شم را در چشم دیگران بزرگ و قابل احترام جلوه میدهد. اگر چه درس و تحصیل در هر سنی برای انسان مناسب است، تاخیر در آن جایز نیست. به سلامتی خود اهمیت بدهید.
● مرداد ماه
عجله و شتاب نکنید و به این باور برسید که با صبر و حوصله به اهداف عالی خود خواهید رسید، اگر چه بعضی اوقات چرخ زمانه به دلخواه شما نگردد. کسالت را از خود دور کنید و خوشبینانه به آینده بنگرید. سختیها و رنجها زودگذرند و آنچه باقی میماند، تجربه و حس خوشایند پیروزی است. گاهی بلندپرواز و گاهی دیگر خیالپرداز میشوید، در هر دو صورت اندکی از واقعیت دور میافتید و از مسیر حقیقی خارج میشوید. مهربانی شما به خصوص خدمت که به والدین میکنید، زبانزد خاص و عام است.
● شهریور ماه
تلاش و کوشش مستمر و خستگی‌ناپذیر از شما چهره‌ای به یادماندنی ساخته و خیلیها دلشان میخواهد همت و اراده مستحکم شما را داشته باشند. سعی کنید به افکار خود نظم ببخشید، چون در این صورت زودتر به هدف خود میرسید. وقتی بر سر دوراهی انتخاب قرار میگیرید، حتماً نظر والدین یا دیگر بزرگان فامیل را جویا شوید. قدرشناسی صفت خوبی است که شما دارا میباشید و دلتان میخواهد محبت دیگران را هر جور شده جبران کنید.
● مهر ماه
نومیدی و یاس از آن کسانی است که به خدا توکل ندارند و چشمشان به دست بندگان اوست. مراقبت رقیبان باشید و از حیله و مکر آنها غافل نشوید. استعدادها و تواناییهای خود را باور کنید تا اعتماد به نفستان بیشتر شود. برای یک حرکت بلند اقتصادی باید با اهل فن مشورت نمایید و به قول معروف بیگدار به آب نزنید. اگر درس و تحصیل را جدی بگیرید به مدارج بالا خواهد رسید.
● آبان ماه
شما خوب میدانید چگونه باید با مشکلات زندگی جنگید و چراغ امید را پیوسته در دل روشن نگاه داشت. دست و دلبازی و مهربانی از خصوصیات ارزنده شماست. گاهی باعجله تصمیم میگیرد که اگر این نقیصه را برطرف کنید، بر امتیازات شخصیت شما افزوده خواهد شد. به سخنچینها و مغرضان فرصت عرض اندام ندهید و از آنها دوری کنید. برای موفق شدن در کارها باید توکل به خداوند، علم و دانش، تجربه و مشورت با اهل فن را در هم آمیزید.
● آذر ماه
برای رسیدن به قله‌های موفقیت باید تلاش کرد و سختی کشید و از طوفانها نهراسید. به امور معنوی اهمیت بیشتری بدهید و اعتقادات دینی و مذهبی خود را قوی کنید. روشن‌بینی و سعه‌صدرتان میتواند نردبان ترقی و توفیق شما باشد. از گله‌ها و شکایات آدمهای پرتوقع غمی به دل راه ندهید، چون قرار نیست همه را از خود راضی نگاه دارید. بعضیها از دور رفتار و کارهای شما را زیر نظر دارند، بنابراین سنجیده‌تر گام بردارید.
● دی ماه
بعد از هر شدت و دشواری فرج و گشایشی خواهد بود. زندگی شما نیز از این قاعده مستثنی نیست، بنابراین ناامید نباشید و همواره چشم به الطاف الهی داشته باشید. در کارهای خیر پیش قدم باشید تا برکت آن به زندگیتان سرازیر شود. از خانواده غافل نشوید و هیچ چیزی را به آن ترجیح ندهید. تلاش و پشتکار شما ستودنی است، به شرطی که به فکر سلامتی خود نیز باشید.
● بهمن ماه
از کسی جدا افتاده‌اید و از او رنجشی به دل دارید، با این حال بزرگواری و صبر شما قابل تحسین است. تا آنجایی مهربان و خوشرو باشید که طرف مقابل سوءاستفاده نکند. دلمشغولی‌های کوچک را کنار بگذارید و به اهداف بزرگ بیندیشید وقت خود را بیهوده تلف نکنید و با یک برنامه‌ریزی دقیق به زندگیتان سر و سامان بدهید.
● اسفند ماه
در حسرت گذشته بودن و افسوس فرصتهای از دست رفته را خوردن، دردی را دوا نمیکند. شما باید مرحله جدیدی را در زندگی خود شروع کنید و این مهم نیاز به اراده محکم، صبر و تحمل و تمرین و ممارست دارد. از تجربه دیگران و آنهایی که موی خود را در گذر روزگار سپید کرده‌اند، نهایت استفاده را ببرید و روی تصمیم خود پافشاری نکنید. روزهای خوشی در راه خواهد بود که روحیه‌تان را تغییر خواهد داد.