ریزه‌کاری های آشپزخانه ایده آل

اهمیت نظافت آشپزخانه ازجمله عوامل مؤثر در حفظ بهداشت فردی و پیشگیری از ابتلا به بیماریهای مختلف محسوب می شود. از این‌رو باید به نظافت و نگهداری آن توجه خاصی نشان داد و با بهره‌گیری …

اهمیت نظافت آشپزخانه ازجمله عوامل مؤثر در حفظ بهداشت فردی و پیشگیری از ابتلا به بیماریهای مختلف محسوب می شود. از این‌رو باید به نظافت و نگهداری آن توجه خاصی نشان داد و با بهره‌گیری از روش‌های مفید و مؤثر کارآیی عملکرد آن را افزایش داد زیرا بی‌توجهی در این زمینه عواقب نامطلوبی چون اتلاف وقت و به مخاطره افتادن سلامت را به همراه خواهد داشت.
- برای از بین بردن بوی پیاز از روی دست و یا تخته آشپزخانه کافی است مقداری خردل خشک روی آن مالیده و سپس آن را آبکشی کرد.
- برای از بین بردن بوی بد درون یخچال باید یک تکه پنبه را با عصاره وانیل مرطوب کرده و آن را درون یخچال قرار داد. روش دیگر قرار دادن یک فنجان جوش شیرین و یا یک تکه لیموترش به‌طور دائم درون یخچال است.
- اگر هنگام پخت و پز مقداری از غذا روی گاز ریخته شده باید فوراً مقداری نمک روی آن پاشید و پس از سرد شدن گاز آن را تمیز کرد.
- چرب کردن گریل و... قبل از پخت و پز، تمیز کردن آن را آسان‌تر می‌کند زیرا موادغذایی به‌راحتی
از آن جدا می‌شود.
- افزودن یک قاشق غذاخوری جوش‌شیرین به آب و کف هنگام شست‌وشوی ظروف، پاک کردن چربی‌ها را آسان‌تر می‌کند.
- هنگام استفاده از مایکروفر به جای اجاق گاز برای پخت غذا، باید مقدار آب غذا (طبق دستور غذایی) را تا یک‌چهارم کم کرد زیرا میزان تبخیر آب در مایکروفر بسیار کمتر از میزان تبخیر هنگام استفاده از اجاق گاز است.