تاثیر نوع لاستیک‌ بر میزان مصرف سوخت خودرو

یکی از مواردی که در کاهش مصرف سوخت در اتومبیل‌ها بسیار اهمیت دارد، انتخاب لاستیک مناسب برای خودرو است که در اغلب موارد نیز مورد غفلت قرار می‌گیرد. لاستیک‌های پهن و اسپرت که …

یکی از مواردی که در کاهش مصرف سوخت در اتومبیل‌ها بسیار اهمیت دارد، انتخاب لاستیک مناسب برای خودرو است که در اغلب موارد نیز مورد غفلت قرار می‌گیرد.
لاستیک‌های پهن و اسپرت که امروزه استفاده از آنها نیز بسیار متداول شده، برای عبور و مرور در جاده‌های خاص طراحی شده‌اند و استفاده از آنها در جاده‌های شهری، تنها باعث ایجاد مقاومت حرکت و افزایش مصرف سوخت خودرو خواهد شد. همچنین استفاده از رینگ‌های سبک‌تر نیز می‌تواند نقش قابل‌توجهی در کاهش مصرف سوخت اتومبیل داشته باشد.
از دیگر نکاتی که رعایت آن در لاستیک‌ها باعث کمترشدن مصرف سوخت اتومبیل می‌شود، استفاده از لاستیک‌های مناسب با توجه به تغییرات آب و هوا و فصل است. رانندگان باید توجه داشته باشند هر نوع آب و هوا و شرایط جوی، لاستیک‌های با مشخصات مخصوص به خود را نیاز دارد. به عنوان نمونه در فصل زمستان با در نظر گرفتن شرایط جوی و احتمال بارش، بهتر است از لاستیک‌های عاج‌دار و یخ‌شکن استفاده کنید تا با ایجاد سطح اصطکاک بیشتر بین لاستیک و جاده از اتلاف سوخت جلوگیری شود.

سیدمهدی شاهمرادی
کارشناس خودرو