دست‌هایتان را بیخود بالا و پایین نبرید

رفتار یکی از کلیدی‌ترین مسائل در شناسایی شخصیت افراد در جامعه است. شما می‌توانید با دقت در نوع برخورد افراد جامعه با یکدیگر سطح شعور رفتاری آن جامعه را ارزیابی کنید و از همه …

رفتار یکی از کلیدی‌ترین مسائل در شناسایی شخصیت افراد در جامعه است. شما می‌توانید با دقت در نوع برخورد افراد جامعه با یکدیگر سطح شعور رفتاری آن جامعه را ارزیابی کنید و از همه مهم‌تر آنکه خود شما هم باید در نوع برخوردتان کمال دقت را داشته باشید تا خواسته و ناخواسته کسی در مورد شما به اشتباه قضاوت نکند.
▪ دست طرف مقابل را محکم نگیرید
هنگام دست دادن دقت کنید دست طرف مقابل را محکم نگیرید. خیلی ملایم و آرام و فقط به مدت سه الی پنج ثانیه دست‌ها در تماس باشند، البته شل دست دادن و از روی بی‌حالی نیز جایز نیست.
▪ سرتان را تکان ندهید
بهتر است تا می‌توانید در سلام کردن از واژه‌های پارسی استفاده کنید. استفاده کردن از واژه‌های پارسی بسیار بهتر و قابل قبول‌تر است تا هر واژه دیگری. اما به هیچ عنوان به جای حرکت زبان، سر را به علامت سلام تکان ندهید. این عمل نوعی بی‌احترامی و کم‌محلی است.
▪ ورود به اتاق
اگر برای کاری اداری مراجعه می‌کنید قبل از ورود حتماً در بزنید و پس از اجازه وارد اتاق بشوید. تا به شما برای نشستن تعارف نشده است بلافاصله پس از ورود روی صندلی یا مبل ننشینید. اگر وارد اتاق شدید که دو یا سه نفر دیگر در آنجا با شخص مورد نظر مشغول صحبت بودند انتظار بکشید تا صحبت‌شان تمام شود و از شما بخواهند مطلب‌تان را بگویید. در موقع ادای مطلب اگر نشسته‌اید با متانت و به آرامی صحبت کنید و اگر ایستاده‌اید مراقب باشید دست‌هایتان را بیخود بالا و پایین و این طرف و آن طرف حرکت ندهید. تکان دادن دست موقع ادای مطلب کمال بی‌ادبی است. همچنین وقتی با شخصی ایستاده صحبت می‌کنید دست‌ها را در جیب‌تان نکنید. این کار فوق‌العاده مذموم و ناپسند است به خصوص وقتی که طرف مسن‌تر یا مقام بالاتر از شما باشد. محکم بایستید و به دیوار تکیه ندهید.
▪ آداب نشستن
موقع نشستن پاهای خود را یا اینکه موازی یکدیگر قرار دهید یا اینکه اگر می‌خواهید پاهایتان را روی هم بگذارید طوری باشید که دو پا روی هم و هر دو تقریباً به یک حالت باشند. هیچ‌وقت موقع نشستن پاهای خود را جلو و عقب و باز و گشاد نگذارید که بسیار زشت و ناپسند است و هرگز در موقع نشستن حرکاتی با پاهای خود انجام ندهید که این گونه تکان دادن و لرزاندن بدترین حرکات و معرف سبکی است.

ملکه رنجبر