۱۲ توصیه طلایی نیمه دوم آذر ماه ۸۹

● فروردین ماه به کسانی که فقط به ظاهر شما اهمیت می دهند و براساس آن قضاوت می کنند، اعتنا نکنید، چون دوستی با آنها فایده چندانی برایتان نخواهد داشت. نظم و انضباط، گمشده زندگی …

● فروردین ماه
به کسانی که فقط به ظاهر شما اهمیت می دهند و براساس آن قضاوت می کنند، اعتنا نکنید، چون دوستی با آنها فایده چندانی برایتان نخواهد داشت. نظم و انضباط، گمشده زندگی شماست. اگر کمی منظم باشید و در امور مالی و اقتصادی جانب اعتدال را رعایت کنید، کمتر دچار اضطراب و نگرانی خواهید شد. توکل شما به خداوند ستودنی است، به شرطی که قدر کسانی را که برایتان زحمت می کشند، بدانید.
● اردیبهشت ماه
تردید و دو دلی را کنار بگذارید و از نیروی عظیم و انرژی مثبت عشق و ایمان کمک بگیرید و از یاد و ذکر خداوند متعال غافل نشوید. از طعن حسودان غمی به دل راه ندهید و اگر واقعاً تصمیم گرفته اید به اهدافتان برسید، شجاعانه قدم در راه بنهید. قدر دوستان با وفا را بدانید و سعی کنید سره را از ناسره بازشناسید. این قدر غصه گذشته و راه‌های نرفته را نخورید.
● خرداد ماه
اگر در انتخاب خود دقت می‌کردید و نظر بزرگترها را پیش چشم می‌آوردید، امروز پشیمانی و حسرت گریبان شما را نمی‌گرفت. عجله و شتاب نه تنها زودتر شما را به مقصد نمی‌رساند، بلکه ممکن است راهتان را دورتر کند. اگر گرهی به کارتان افتاده به جای حرص و جوش خوردن و بی تابی کردن، با تدبیر و مشورت با افراد خبره و با تجربه، آن را باز کنید.
● تیر ماه
انسان موجودی اجتماعی است و حتی اگر همه دنیا مال او باشد باز هم فطرتاً دوست دارد با همنوع خود حشر و نشر داشته باشد. از دیگران کناره نگیرید و خود را تافته جدا بافته ندانید. اگر محکم و با اراده باشید و موانع را از پیش پای خود بردارید به قله‌های موفقیت می‌رسید. اسرار درونی خود را با کسانی که شناخت کافی از آنها ندارید، در میان نگذارید. شکر نعمت‌هایی که خداوند به شما داده این است که دیگران را که به کمک شما نیاز دارند، دریابید.
● مرداد ماه
در سخت‌ترین مراحل زندگی فقط خداست که می‌تواند به داد انسان برسد و او را نجات دهد، پس توکل به او را از یاد نبرید و با دلی روشن و اراده‌ای آهنین به سوی هدف گام بردارید. در این میان احتیاط را فراموش نکنید. البته یادتان باشد زندگی همیشه نباید بر وفق مراد شما باشد. اندکی صبر داشته باشید و از دعا و مناجات غافل نشوید. از آینده نترسید، چون این شمایید که آن را به دلخواه خود می‌سازید.
● شهریور ماه
قدر فرصت‌ها را بدانید و از تعلل و سستی بپرهیزد. اگر کم‌تحرک باشید و به خود نیایید، افسوس خواهید خورد و ممکن است نتوانید ضرر وارده را جبران کنید. دلی به وسعت دریا دارید، اما به یاد داشته باشید نباید با همه مهربان بود، چون بعضی‌ها این را به حساب ساده‌لوحی می‌گذارند، نه مهر و محبت. وقتی خود را در بن‌بست می‌بینید از یاد خدا غافل نشوید و امید خود را از دست ندهید. کینه‌های ریز و درشت را کنار بگذارید تا طعم عفو و بخشش را بچشید.
● مهر ماه
جاه طلب و بلندپرواز بودن عاقبت خوبی ندارد و خیلی زود انسان را خسته و دلزده می‌کند. مطمئناً شما نمی‌توانید به همه آرزوهایتان برسید، پس واقع‌بین باشید و طوری قدم بردارید که پشیمان نشوید. به دوستان خود به اندازه‌ای اطمینان کنید که فردا از اینکه راز خود را با آنها در میان گذاشته‌اید، ضرر نکنید. به پدر و مادرتان و بزرگترهای فامیل بیشتر احترام بگذارید و دعای خیرشان را طلب نمایید.
● آبان ماه
به رفتار و کردار بیشتر از حرف اهمیت دهید. به قول معروف: دو صد گفته چون نیم کردار نیست. تساهل و تسامح تا هنگامی خوب است که حق و باطل را از هم جدا کند، وگرنه پذیرفتنی نیست. شکوه و ناله کردن روش خوبی برای رسیدن به خواسته‌ها نیست، بلکه باید امیدوارانه به خداوند توکل کنید. شروع هر کاری ممکن است با سختی و مشکلات همراه باشد، اما مهم این است که چگونه آن را به پایان برسانید.
● آذر ماه
اگر به عشق ـ عشق الهی ـ تکیه کنید و دل به آن قدرت لایزال ببندید، جاودانه خواهید شد. کسانی که به روزمرگی دچار می‌شوند، از ساکنان آسمان غافل شده‌اند. دل به امور فانی بستن عاقبت خوبی ندارد، پس گستره دید خود را وسیع‌تر کنید و به چیزهایی بیندیشید که شما را به مرزهای روشن موفقیت رهنمون سازد. اگر وقفه‌ای در بعضی کارها افتاد، اعتماد به نفس خود را از دست ندهید، بلکه همچنان استوار و محکم باشید.
● دی ماه
قبل از اینکه دست به کار بزرگ و مهمی بزنید، خوب فکر کنید و جوانب امر را بسنجید و برای رسیدن به مقصود دست به کارهای خطرناک نزنید. قدر خود را بدانید و خودتان را دست کم نگیرید. گاهی در برابر دیگران احساس کمبود می‌کنید که این ناشی از تلقین است و ریشه در واقعیت ندارد. اگر وقت بیشتری برای دلمشغولی‌های خود بگذارید، هدفمندتر حرکت خواهید کرد. از آرزوهای دور و دراز و بعضاً دست نیافتنی بپرهیزید.
● بهمن ماه
چرا توقع دارید همه چیز به کام و ایام رام شما باشد؟ دنیا و زندگی را با همه پستی‌ها و بلندی‌هایش قبول کنید و در حد اعتدال به آن بپردازید. از حوادث گذشته عبرت بگیرید تا از یک سوراخ دوبار گزیده نشوید. افکار خود را متمرکز کنید و از باری به هر جهت کار کردن بپرهیزید. حق گرفتنی است، پس همچنان تلاش کنید و از ابزار و راههای موجود استفاده نمایید تا به حق خود برسید.
● اسفند ماه
گاهی به صلاح شما نیست که به خواسته خود برسید، چون خدای تعالی صلاح بندگان را بهتر از خود آنان می‌داند، بنابراین می‌توانید برنامه‌ریزی جدیدی برای زندگیتان داشته باشید. پافشاری روی یک حرف از وجهه شما در نزد دیگران می‌کاهد. در انتخاب‌های خود دقیق و هوشیار باشید. حسرت روزهای از دست رفته را خوردن فقط شما را کسل و بی‌انگیزه می‌کند، به جای این کار به فکر ساختن آینده باشید و از مشکلات احتمالی نهراسید.