تاریخ شاهنشاهی بر مبنای تقویم یهودی

سلسله جشن هایی که در سال های واپسین حکومت پهلوی با نام جشن های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی برگزار و طی آن هزینه هایی هنگفت از سوی رژیم برای آن خرج گردید از جمله ننگین ترین اقداماتی است …

سلسله جشن هایی که در سال های واپسین حکومت پهلوی با نام جشن های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی برگزار و طی آن هزینه هایی هنگفت از سوی رژیم برای آن خرج گردید از جمله ننگین ترین اقداماتی است که از سوی رژیم طاغوت در ایران قبل از انقلاب اسلامی به وقوع پیوسته است.
این واقعه صرف نظر از ابعاد آشکار و شناخته شدهٔ آن که به عنوان سندی از اسناد فساد و رسوایی پهلوی ها در تاریخ ثبت و ضبط شده است، دارای زوایای تاریک و پنهانی است که معمولا در پس پرده ای از ابهام قرار گرفته و کمتر بدان پرداخته شده است. این زوایای پنهان مربوط به تکاپوی های صهیونیسم در برگزاری این مراسم می باشد. در این مقال به اختصار به بررسی نقش یهودیان در جشن های مذکور و نشان دادن رد پای آنان در این واقعه پرداخته خواهد شد.
واقعیت این است که جشن های شاهنشاهی ایران مراسمی بود که متولی و طراح و مجری اصلی آن یهودیان و به طور مشخص صهیونیست ها بودند و البته از این اقداماتشان اهداف و مقاصدی خاص را پی می گرفتند. این مسئله در زمان برگزاری جشن های شاهنشاهی از نظر صائب رهبر انقلاب مخفی نماند و حضرت امام خمینی(ره) به درستی رد پای صهیونیسم در آن را شناسایی و در مورد آن هشدار های لازم را داده بودند. در بخشی از بیانات امام در این باره آمده است: "کارشناس های اسرائیل برای این تشریفات دعوت شدند به طوری که خبر شدم و نوشتند به من، کارشناس های اسرائیلی مشغول به پا داشتن این جشن هستند و این تشرفات را آنها دارند درست می کنند.
این اسرائیل که دشمن با اسلام است و الان در حال جنگ با اسلام است." ‏آنچه از بررسی برخی اسناد و خاطرات عوامل دخیل در برگزاری جشن های شاهنشاهی برمی آید صهیونیست ‌ها در واقع از این اقدامشان قصد زنده ساختن و نکوداشت خاطره و تاریخ عزیمت یهودیان از بابل به ایران و بیت المقدس در زمان کوروش در سال ۵۳۹ قبل از میلاد را داشته اند. بر اساس برخی منابع قرار بر این بوده که این جشن ها در سال ۱۳۴۰ که مطابق با ۱۹۶۱ میلادی بوده و درست ۲۵۰۰ سال از واقعه آزادی یهودیان به دست کوروش می گذشته برگزار شود. اما به علت شرایط خاص سیاسی حاکم بر فضای کشور در این سال این امر محقق نشده و به سال ۱۳۵۰ موکول شده است. ‏شمس الدین رحمانی در خصوص یهودی بودن جشن های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی می نویسد: "داستان آزادی یهود به دست کوروش در تورات نقل شده و جشن های ۲۵۰۰ ساله که محمد رضا پهلوی به راه انداخته بود در واقع به خرج ملت ایران و به خاطر بزرگداشت این واقعه تاریخی محبوب یهودی ها و با رهبری و برنامه ریزی صهیونیست ها بود."
همچنین لطف الله حی از سران انجمن کلیمیان ایران و نماینده مجلس شورای ملی که ریاست شورای یهودیان در شورای مرکزی جشن های ۲۵۰۰ ساله را عهده دار بوده است در اطلاعیه ای در مهر ماه ۱۳۴۹ خطاب به جامعه یهود ایران اظهار داشت: "این جشن ها در حقیقت یادبود اولین اعلامیه حقوق بشر در ۲۵ قرن قبل است. همان اعلامیه ای که به فرمان کوروش کبیر شاهنشاه بزرگ ایران در آزادی ملت یهود از اسارت بابل و آبادی خانه خدا و معبد دوم در اورشلیم صادر شد و نه تنها به منزله لوح زرینی در بزرگی روحی و عظمت فکر انسانی شاهنشاهی ایران در تاریخ بشریت به یادگار مانده و هنوز هم می درخشد بلکه ماده تاریخ ۲۵۰۰ سالهٔ جامعه یهودیان ایران شد. ... فی الواقع جشن های سال آینده برای یهودیان ایران جنبه جشن های ۲۵۰۰ ساله تاریخ ما در ایران است."‏

مصطفی محققی