۱۲ توصیه طلایی نیمه دوم آبان ماه ۸۹

● فروردین ماه شما اهل کار و تلاش هستید و دوست دارید روی پای خودتان بایستید و زیر بار منت دیگران نباشید. دلبستگی شما به دنیا و امورات آن در حد متعارف است و چنان به آن نمی‌چسبید که …

● فروردین ماه
شما اهل کار و تلاش هستید و دوست دارید روی پای خودتان بایستید و زیر بار منت دیگران نباشید. دلبستگی شما به دنیا و امورات آن در حد متعارف است و چنان به آن نمی‌چسبید که معنویات و آخرت را فراموش کنید.
دوستانتان ارادت خاصی به شما دارند و دلشان می‌خواهد بیشتر از تجربه‌هایتان استفاده کنند. میل به ایجاد همدلی و وفاق بین فامیل و آشنا از ویژگی‌های بارز شماست.
● اردیبهشت ماه
ان‌شاءا.. دوران سختی به پایان می‌رسد و روزهای خوش زندگی به شما و خانواده‌تان لبخند می‌زند. این پاداش کسی است که یک لحظه هم از تلاش و کوشش غافل نشده و همیشه به فضل و لطف خداوند امیدوار بوده است. رسیدن به همه آرزوها امری محال است، اما حتی اگر چند آرزوی مهم انسان نیز برآورده شود جای هزاران شکر و خوشحالی دارد. کمی در انتخاب دوست دقت کنید.
● خرداد ماه
آنچه انسان را به قله موفقیت برساند پول و ثروت نیست، بلکه کارهای خیر و نیکوست. جوانمردی، مهربانی و محبت می‌تواند شما را آنچنان محبوب دلها کند که نامتان زبانزد خاص و عام شود. قلب زلال و آرامی دارید که می‌تواند خانه امید بسیاری از نیازمندان باشد. از فرصت و قدرت مالی که در اختیارتان است به نحو احسن استفاده کنید و تا می‌توانید دل دیگران را به دست آورید. بهتر است با هر کسی شریک نشوید.
● تیر ماه
مادیات هیچگاه نمی‌توانند با امور معنوی برابری کنند و یا از آنها برتری جویند، اگر چه گاهی به ظاهر چنین به نظر می‌رسند. کسی که دنیا را به آخرت ترجیح می‌دهد بسیار ضرر خواهد کرد. شما می‌توانید برای دوستانتان الگوی خوبی باشید، چون از خطای کوچک دیگران به سادگی می‌گذرید و حتی به روی آنها نمی‌آورید.
بهتر است کمی حساب دخل و خرج خود را داشته باشید تا به قرض گرفتن و بدهی دچار نشوید.
● مرداد ماه
پافشاری در انجام کاری موقعی خوب است که از نتیجه و حاصل مثبت آن صددرصد اطمینان داشته باشید وگرنه به قول معروف آب در هاون کوبیدن است. حواستان باشد که مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود، بنابراین باید بخت خود را در جای دیگری امتحان کنید.
اگر از کسی دلخوری دارید، او را حلال کنید، چون عفو و بخشش انرژی خوبی به شما منتقل خواهد کرد. به فکر سلامتی خود باشید.
● شهریور ماه
شما در راه اهداف و اصولی که به آن اعتقاد دارید، ثابت قدم و استوار هستید و از موانع و مشکلات نمی‌هراسید. همه کسانی که شما را از نزدیک می‌شناسند می‌دانند که هیچ حرفی را بی‌موقع نمی‌زنید و از دیگران توقع بی‌جا ندارید.
دعای خیلی‌ها پشت سر شماست و می‌تواند پشتوانه خوبی برای روزهای سخت و پر خطر باشد. اگر در انتخاب دوست دقیق‌تر باشید، به نفع شماست.
● مهر ماه
خیلی‌ها می‌خواهند شما را از مسیر اصلی و درست به بیراهه ببرند، بنابراین باید خوب چشم و گوش خود را باز کنید و فریب آنها را نخورید. صبر و تحمل را سرلوحه امور قرار دهید و به خدا توکل کنید. اگر می‌خواهید معامله و تجارتی کنید، حتماً با مشورت اهل فن باشد.
بدهی معنوی و عاطفی خود را با بعضی از نزدیکان تسویه کنید و خیال نکنید فرصت بسیار است. از ورزش و سرگرمی‌های سالم غافل نشوید.
● آبان ماه
شما فردی عاقبت‌اندیش، منطقی و انصاف‌اید که بیشتر روزها به محضر وجدان بیدار خود می‌روید و به حساب کارهایی که انجام داده‌اید، رسیدگی می‌کنید. شما دوست ندارید کسی را برنجانید و حقی را پایمال نمایید، بلکه شعارتان این است که باید باقیات و صالحاتی از خود به جای بگذارید. اگر بعضی از آرزوها و خواسته‌هایتان محقق نشده نگران نباشید، با صبر و بردباری همه چیز درست می‌شود.
● آذر ماه
به دنیا و خوشی‌ها و زرق و برق‌های ناپایدار آن دل مبندید. این خاکدان پست چندان نمی‌ارزد که به خاطر آن حقی را ناحق و ناحقی را حق جلوه دهید. اگر می‌خواهید نام نیکی از شما باقی بماند دست و دلباز باشید و حاجتمندان را دریابید. احترام به پدر و مادر را از یاد نبرید و مراقب باشید کارهای حسنه و نیک خود را با گناهان ریز و درشت باطل نکنید.
● دی ماه
هیچ کس بدون تلاش و سعی مستمر به جایی نرسیده است. کسی که گندم نکاشته چگونه انتظار دارد هنگام درو خرمنی انبوه داشته باشد؟! به حرف افرادی که به شما حسودی می‌کنند توجه نکنید و راه خود را بروید. در جمع خانواده بیشتر حضور پیدا کنید، چون در مصاحبت با دیگران سودهایی هم نهفته است. قدر داشته‌های خود را بدانید و در حفظ آنها بکوشید.
● بهمن ماه
بعضی‌ها نمی‌توانند موفقیت شما را ببینند، بنابراین سعی می‌کنند بین شما و دوستانتان جدایی بیفکنند، پس نباید به تحریک آنها دست به کاری بزنید که بعداً پشیمان بشوید. قدر دوستان سالم و باوفا را بدانید و به خاطر سخن چینی افراد مغرض آنها را از خود نرنجانید.
اگر می‌خواهید قدم‌های بزرگتری برای پیشرفت در کارهایتان بردارید، حتماً با افراد خبره و با تجربه مشورت کنید.
● اسفند ماه
هرگز کاری نکنید که شرمنده کسی شوید و این مستلزم آن است که یکرنگ و صادق باشید. اگر دلی را شکسته‌اید، فرصت را برای ترمیم و جبران غنیمت بشمارید. ظاهر و باطن خود را یکی کنید و بیش از حد در بند ظاهر نباشید.
رفتار خود را با اعضای خانواده بهتر کنید و در همه حال احترام بزرگترها را نگاه دارید. شما ظرفیت خوبی برای فراگرفتن علم و دانش دارید که باید از آن بهره ببرید.