التیام خستگی چشمی با جوشانده طبیعی

گل گندم که به قنطوریون نیز معروف است دارای گلبرگ‌های آبی رنگی است که در اغلب مناطق به صورت خودرو می‌روید. این گیاه که بومی اروپا و شمال امریکاست، خواص دارویی فراوانی داشته …

گل گندم که به قنطوریون نیز معروف است دارای گلبرگ‌های آبی رنگی است که در اغلب مناطق به صورت خودرو می‌روید. این گیاه که بومی اروپا و شمال امریکاست، خواص دارویی فراوانی داشته و تحقیقات زیادی توسط گیاه‌شناسان روی آن انجام شده است.
چای گل گندم را می‌توان پس از ترکیب یک یا دو قاشق غذاخوری گل خشک در یک فنجان آب‌جوش پس از ۱۰ دقیقه نوشید.
این نوشیدنی گرم حاوی فلاوونوئید، کومارین و لاکتون فراوانی است که هضم و جذب موادغذایی را در دستگاه گوارش بهبود می‌بخشد و اغلب دردهای گوارشی را التیام می‌دهد. دم‌کرده گل گندم، سموم را از بدن دفع می‌کند و نقش محافظتی قوی را برای کبد ایفا می‌کند. ماساژ صورت با جوشانده گل گندم سرد شده باعث بهبود التهاب پوست شده و داروی گیاهی معجزه گری برای جوش و آکنه است. شست‌وشوی چشم با جوشانده گل گندم، التهاب چشم را برطرف کرده و برای رفع خستگی چشم مفید است. بسیاری عوامل میکروبی از جمله باکتری‌ها و قارچ که به بافت‌های مختلف بدن تهاجم کرده‌اند با استفاده از مصرف منظم و روزانه این نوشیدنی از بین می‌رود. گل گندم حاوی ترکیبات ضدالتهاب و مسکنی است بنابراین مصرف منظم چای آن برای افراد مبتلا به درد مفاصل توصیه می‌شود. زنان باردار و شیرده باید از مصرف این نوشیدنی خودداری کنند.