مناسب ترین وزن برای قامت استوار

درد و التهاب مفاصل از جمله مشکلات شایع دوران میانسالی و سالمندی است که به فاکتورهای متعددی از جمله سن، جنسیت و بیماری‌های التهابی مفاصل، آسیب یا پارگی مفاصل بستگی دارد. پوکی …

درد و التهاب مفاصل از جمله مشکلات شایع دوران میانسالی و سالمندی است که به فاکتورهای متعددی از جمله سن، جنسیت و بیماری‌های التهابی مفاصل، آسیب یا پارگی مفاصل بستگی دارد. پوکی استخوان و آرترئید روماتوئید نیز از بیماری‌هایی به‌شمار رفته که درد و التهاب مفاصل از جمله علائم بیماری محسوب می‌شود.
تغییر سبک زندگی و بهره‌مندی از الگوهای سلامتی کمک فراوانی به پیشگیری از ابتلا به درد مفاصل در دهه‌های مختلف زندگی می‌کنند.
● کنترل وزن
بهره‌مندی از تناسب اندام و پیشگیری از ابتلا به اضافه وزن از دیگر راهکارهای پیشگیری از ایجاد درد و التهابات مفصلی است. افزایش وزن، بر مفاصل تأثیر گذاشته و احتمال شکستگی غضروف‌ها و سائیدگی مفاصل و به دنبال آن التهاب مفاصل را افزایش می‌دهد. از طرف دیگر افزایش چربی خون از عوامل ایجاد التهاب در مفاصل و درد و جراحات در ناحیه استخوان‌ها است. تحقیقات نشان می‌دهد، کاهش وزن حتی به میزان یک تا سه کیلوگرم از فشار بر مفاصل به میزان قابل‌توجهی می‌کاهد.