طرز تهیه بامیه

طرز تهیه بامیه را تقدیم می‌کنم به شهربانوی عزیز و شریک شادی‌های این‌روزهایش هستم. ● مواد لازم: ▪ آرد یک لیوان ▪ تخم‌مرغ ۳ عدد ▪ آب یک لیوان ▪ روغن جامد ۳قاشق غذاخوری ● موادلازم …

طرز تهیه بامیه را تقدیم می‌کنم به شهربانوی عزیز و شریک شادی‌های این‌روزهایش هستم.
● مواد لازم:
▪ آرد یک لیوان
▪ تخم‌مرغ ۳ عدد
▪ آب یک لیوان
▪ روغن جامد ۳قاشق غذاخوری
● موادلازم برای شربت:
▪ شکر ۲ لیوان
▪ آب یک لیوان
▪ گلاب نصف لیوان
▪ زعفران یک قاشق مرباخوری
▪ آب‌لیمو یک قاشق چایخوری
● طرز تهیه شربت بامیه:
آب و شکر و گلاب را مخلوط کرده و روی حرارت می‌گذاریم تا جوش بیاید. سپس زعفران را به آن اضافه کرده، می‌گذاریم تا به قوام بیاید در انتها آب‌لیمو را اضافه کرده بعداز یکی دوجوش شربت آماده است.
● طرز تهیه بامیه:
آب و روغن را درظرف ریخته و می‌گذاریم به جوش بیاید دو قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه می‌کنیم ( شکر باعث می‌شود رنگ بامیه‌ها خرمایی شود). سپس آرد را یک‌باره به آن اضافه کرده و هم می‌زنیم تا آب آن تبخیر شده و آرد سرخ شود و بوی خامی ندهد. بعد خمیر را می‌گذاریم سرد شود و تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی در آن می‌شکنیم و هم می‌زنیم. در این مرحله خمیر کمی سنگین می‌شود بهتر است با خمیرهم‌زن یا میکسر آن‌را هم‌زده تا خمیر صاف و یک‌دست شود. خمیر آماده شده بصورت زیر درمی‌آید.
در ظرف گودی روغن می‌ریزیم و می‌گذاریم داغ شود. خمیر را داخل قیف با ماسوره ساده ریخته و داخل روغن می‌ریزیم. اندازه بامیه‌ها بستگی به سلیقه خودتان دارد. بعد از این‌که بامیه‌ها خوب سرخ شد در داخل شربت فرومی‌بریم. و در ظرف می‌چینیم.