طرز تهیه پیراشکی با خمیر آماده

● مواد لازم برای ۳۰ عدد پیراشکی: ▪ گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم ▪ قارچ نیم کیلو ▪ زرشک دوقاشق غذاخوری ▪ پیاز داغ سه قاشق غذاخوری ▪ رب دو قاشق غذاخوری ▪ خمیر آماده پیراشکی دوبسته ( ۳۰ عدد) ▪ …

● مواد لازم برای ۳۰ عدد پیراشکی:
▪ گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
▪ قارچ نیم کیلو
▪ زرشک دوقاشق غذاخوری
▪ پیاز داغ سه قاشق غذاخوری
▪ رب دو قاشق غذاخوری
▪ خمیر آماده پیراشکی دوبسته ( ۳۰ عدد)
▪ نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
▪ آویشن و جعفری خشک کمی
● طرز تهیه:
گوشت را با پیازداغ مخلوط کرده و تفت می‌دهیم و سپس نمک و زردچوبه و فلفل و رب را به آن اضافه کرده و هم می‌زنیم . نصف استکان آب روی گوشت چرخی می‌ریزیم و با حرارت کم می‌گذاریم گوشت پخته و ملایم شود.
قارچ را شسته و خرد کرده و در ظرف دیگری می‌ریزیم. به آن نمک و روغن و چند قطره آب‌لیمو اضافه کرده با حرارت زیاد می‌گذاریم تا بپزد. قارچ آب می‌اندازد باید حتمن با حرارت زیاد آن‌را آماده کنید. سپس قارچ و زرشک و جعفری و آویشن را هم به مخلوط گوشت چرخی اضافه کرده . بعد از این‌که آب گوشت چرخی کاملن کشیده شد، مایه پیراشکی آماده است. (مثل مایه ماکارونی می‌شود.)
خمیر پیراشکی را از نایلن خارج کرده و از مایه گوشتی یک قاشق غذاخوری پْر وسط خمیر می‌گذاریم و دوطرف خمیر را روی هم می‌آوریم و کناره‌های خمیر را با انگشت چین می‌دهیم. بعد پیراشکی‌ها را در روغن سرخ می‌کنیم.
این پیراشکی بسیار راحت و سریع آماده می‌شود. اگر خمیرآماده در دسترس ندارید می‌توانید از طرز تهیه خمیر پیراشکی که قبلن در این‌جا آموزش داده شده استفاده کنید.