نفس بکشید و شاد باشید!

خلق و خویتان و سلامت کلی بدنتان را با انجام این راهنمایی‌‌ها بهبود ببخشید یک خبر خوب آمادگی جسمانی همیشه با انجام ورزش و تعریق حاصل نمی‌شود. حتی آرام نشستن هم می‌تواند سلامت …

خلق و خویتان و سلامت کلی بدنتان را با انجام این راهنمایی‌‌ها بهبود ببخشید یک خبر خوب آمادگی جسمانی همیشه با انجام ورزش و تعریق حاصل نمی‌شود. حتی آرام نشستن هم می‌تواند سلامت عمومی شما را تقویت کند.
تسکین ذهن می‌تواند افسردگی را از ما دور کند. حتی ۵ دقیقه تمرکز روی تنفس (شکلی از مدیتیشن) به افراد کمک می‌کند تا تعادل بیشتری داشته باشند.فواید مدیتیشن متعدد است. مطالعات نشان می‌دهد انجام تمرینات مداوم مدیتیشن اثرات فیزیولوژیک زیادی دارد. در هنگام مدیتیشن، ضربان قلب آهسته‌تر شده، فشارخون کم می‌شود جریان خون به مغز افزایش پیدا می‌کند، سیستم ایمنی تقویت شده و تغییراتی در سطح هورمون‌ها ایجاد می‌شود. همان هورمون‌ها می‌تواند به عنوان ضدافسردگی عمل کرده تا ذهن آرام شده و اضطراب کم شده و ما احساس شادی بیشتری داشته باشیم.این ۵ تمرین آرامسازی می‌تواند راهی باشد تا شما احساس سلامت بیشتری کنید:
۱) مکانی را پیدا کنید تا در آن آرام بنشینید و چشم‌هایتان را ببندید. همانند وقتی خوابید دراز نکشید.
۲) به آرامی از بینی نفس بکشید و سپس به طور عمیق آن را از دهانتان خارج کنید. این کار باید ۳ ساعت طول بکشد. طوری که کاملا حس کنید هوا به درون ریه‌هایتان می‌رود.
۳) یک ثانیه نفستان را نگه‌دارید و سپس به آرامی آن را خارج کنید.
۴) به مدت چند دقیقه به این نوع نفس کشیدن ادامه دهید.۵- این شاید مهم‌ترین قدم باشد. ذهنتان را فقط روی نفستان متمرکز کنید.این تمرینات را به مدت ۵ دقیقه در روز تکرار کنید. مطمئن باشید که سبب آرامش در شما شده و سلامت‌تان را تقویت می‌کند.